Az egyéni világbajnokságot Lewis Hamilton vezeti csapattársa, Valtteri Bottas előtt, a harmadik helyezett Max Verstappen lemaradása pedig már 87 pont. Nem meglepő módon fölényesen birtokolja a Mercedes az első helyet a csapatok bajnokságában is. A második helyezett Ferrari 164 ponttal kullog a regnáló világbajnok csapat mögött. Szinte pályától és időjárástól független a Mercedes teljesítménye, valamennyi állapot és körülmény között megingathatatlan a fölényük.
A bokszkiállások terén azonban nem a totális dominanciát élvező alakulat teljesít a legjobban idén. A Red Bull és a Williams emelkednek ki a gyors kerékcserékkel, de a Ferrari is a rivális előtt jár. Az eddigi tíz futamból négy-négy versenyen a Williams és a Red Bull bizonyult a leggyorsabbnak. A Red Bull kezdte a legerősebben az évet: Ausztráliában Pierre Gasly, majd Bahreinben és Kínában Max Verstappen kiállásai voltak a legrövidebbek az egész mezőnyben.
A szezon negyedik állomásán a Ferrari jelentette a mércét, Charles Leclerc bokszlátogatása volt a leggyorsabb Bakuban. Az európai szezon nyitóállomásán, Barcelonában a McLaren végezte a legjobb munkát a bokszban, Carlos Sainz kiállása bizonyult a leggyorsabbnak. A következő négy állomáson, Monacóban, Montrealban, Le Castellet-ben illetve Spielbergben a Williams vette át az irányítást: nemcsak a futam, hanem az egész szezon leggyorsabb kiállásait teljesítette a grove-i alakulat, folyamatosan emelve a tétet újabb és újabb rekordidejű kiállásokkal. Silverstone-ban, a legutolsó állomáson aztán ismét a Red Bull szerelőcsapata bizonyult a legfürgébbnek.
Az összesített listán a Red Bull vezet meggyőző előnnyel a Williams előtt. A Ferrari a harmadik, a negyedik helyezett McLarent a Mercedes követi. Ez a lista ugyanolyan pontkiosztással dolgozik, mint a világbajnoki rendszer, és a csapatok mind a két pilóta után kapnak pontokat úgy, hogy a mezőny összes, azaz húsz versenyzőjének a kiállási ideit rangsorolják.
Lassabb kiállások idén
2019-ben alapvetően lassabbak a kiállások, legalábbis ez volt a jellemző a szezon első részére. Az eddigi valaha teljesítette leggyorsabb kiállás szintén a Red Bullhoz és a Williams-hez kötődik, a két alakulat megegyező rekordot tudhatott megáénak. A milton keynes-i istálló 2013-ban, míg a grove-i csapat 2016-ban cserélte le a kerekeket 1,92 másodperces alatt a hivatalos mérések szerint. Érdekes módon a Mercedes korábban feltette a kezét, azt állítva, hogy ők tartják a rekordot 1,73 másodperces idővel, de a hivatalos mérések 2,1 másodpercet mutattak, így a rekordot továbbra is a két említett alakulat tudhatta magáénak.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon 2,19 másodpercbe telt, amíg a Red Bull lecserélte Pierre Gasly autójának kerekeit, és ezzel beállította a nap leggyorsabb kiállását. A Ferrari Bakuban 2,27 másodperces kerékcseréjével bizonyult a leggyorsabbnak. A Williams Montrealban 2,0 másodpercre szállította le az idei rekordot, amelyet aztán két héttel később 1,97 másodpercre csökkentettek.
A két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon azonban csoda történt: a Red Bull 1,90 másodperc alatt cserélt kerekeket Gasly RB15-ös autóján, ami felülírta a korábbi rekordot, és a Formula-1 eddigi valaha teljesített leggyorsabb kerékcseréjeként íródott be a könyvekbe.
A kérdés ezután csupán az: lehet-e még gyorsabban kereket cserélni. Alapvetően nem is az kérdéses, hogy lehetséges-e néhány század vagy akár egy-két tizedmásodpercet lefaragni az időből, hanem az, hogy van-e értelme a további gyorsulásnak. A csapatok ugyanis már most is a határokat feszegetik, és egy ponton dönteni kell a biztonságról és a konstans teljesítményről. Amennyiben ugyanis még jobban kitolják a határokat, egyre nő az esélye egy-egy elrontott kiállásnak, amelynek jóval nagyobb a negatív következménye, mint a veszély vállalásával elért alig-alig mérhető gyorsulás és időnyereség.