Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 16. kedd
F1

A Renault fejlesztései szinte semmit nem hoztak

Ugyanúgy járt a francia gyári istálló, mint a Ferrari. Hiába vártak sokat új, nagymértékű fejlesztési csomagjuktól, egyáltalán nem vált be, legutóbb már a pontszerzés sem sikerült.

Legkevésbé sem tartanak ott a franciák, ahol lenni szeretnének és amiről a téli szünetben tett ígéretek szóltak. Egyetlen szegmensben sikerült figyelemreméltó fejlődést elérniük, az évad elején még gyengélkedő és megbízhatatlannak mutatkozó erőforrás terén nagyot léptek előre, a Renault-motor immáron erős és megbízható (igaz, még nincs a Ferrari és a Mercedes szintjén, de láthatóan közelített rájuk).

Jelentős fejlesztési csomaggal jelentkeztek a Francia Nagydíjon, ám azóta kiderült, hogy az új első vezetőszárny, padlólemez és egyéb kisebb alkatrészek nem hozták meg a kívánt hatást. Hazai nagydíján is gyorsabbnak bizonyult mind az időmérőn, mind a versenytempó tekintetében a velük azonos motorral versenyző McLaren, amely az utóbbi hetekben szárnyal, a Renault azonban Ausztriában még visszább esett és már a pontszerzés is túl nagy falat volt.

A Renault nem a mezőny azon részében csatázik, ahova várták magukat év elején

„Nem hinném, hogy az Osztrák Nagydíjon látott szenvedésünk miatt a frissített alkatrészekért kellene aggódnunk. Azt viszont ki merem jelenteni, hogy többet reméltünk a fejlesztéseinktől, a köridőkben ugyanis valójában nem látszódtak meg” – fejtette ki véleményét Daniel Ricciardo az új csomagról a Motorsport.com szakoldal kérdésére.

„Elképzelhető, hogy korrelációs problémánk van a szélcsatornában és a pályán mért adatok között, ami az aerodinamikát illeti. Nem könnyű a helyzetünk, mert hosszú idő óta most először fordult elő, hogy egyik autóval sem jutottunk be a Q3-ba, de túlaggódni sem szeretném a helyzetet.”

„Konstruktívnak kell lennünk, megpróbálni megérteni, miért történt Ausztriában, ami történt és esetleg arra a következtetésre jutni, hogy ez a pálya egyszerűen nem fekszik nekünk.” Német csapattársa is úgy véli, hogy a fejlesztési csomag nem hozta a várt eredményt, de visszalépésről nem beszélne.

„Úgy vélem, a fejlesztéseink előrelépésnek számítanak, de a mértéke nem akkora, mint amekkorát szeretnénk. Azt azért nem állítanám, hogy legutóbb tapasztalt szenvedésünket éppen a frissített alkatrészek okozták volna. Hogy miért ilyen hullámzó a teljesítményünk? Ennek kiderítésén dolgozik az egész stáb. Meg kell oldanunk, nagyon szeretnénk már komolyan beleszólni a nagyok dolgába elől, minél előbb a végére kell járnunk ezeknek a gondoknak és kijavítanunk őket” – fogalmazott Nico Hülkenberg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?