DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Honda: Nagyon ki volt hegyezve a motor

A japán gyártó elismerte, némi kockázatot vállaltak Ausztriában a sikerért, az ésszerű határig kitolták a motorteljesítményt. Ez végül győzelmet ért, ráadásul a Honda erősebb volt, mint riválisai.

Két nagy sorozat végére is sikerült pontot tennie Max Verstappennek az Osztrák Nagydíjon azzal, hogy mindenkit megelőzve az első helyre hozta be a Red Bull-Hondát. Egyrészt a Mercedes elképesztő győzelmi sorozatát törte meg, idén 8/8-as mutatóval utaztak Ausztriába és a kilencedik helyszínen nyert végre más a Lewis Hamilton-Valtteri Bottas duón kívül.

Másrészt a Honda 13 éve tartó nyeretlenségi sorozatát is megszakította a holland. Ez a siker pedig Lewis Hamilton számára azt az üzenetet hordozza, hogy a korábbi évek szenvedése miatt sem kizárólag a japán gyártó volt felelős, hanem a McLaren ugyanúgy. A nagy hőség a Red Bull kezére játszott, a riválisok ugyanis rosszabbul kezelték az abroncsokat, a Mercedesnél pedig egyértelműen elismerték, hogy motorhűtési gondokkal küzdöttek a pilóták.

A Hondánál sem merték maximális teljesítményen használni az erőforrásokat, de igyekeztek a legvégső határig elmenni, némi rizikót is vállalva ezzel. „A hűtés terén nagyon a határon jártunk. A magas hőmérséklet miatt nekünk is kicsit le kellett tekerni a motorjainkat, de megpróbáltuk a lehető legnagyobb teljesítményt kisajtolni belőlük” – magyarázta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

A Hondánál tudják, még bőven van mit behozniuk


„Nem számítottam arra, hogy ennyire erősek és versenyképesek leszünk. Az előző versenyeken csak ennél erőteljesebb Mercedesszel találtuk szembe magunkat és a Ferrarival is csak időnként vettük fel a versenyt. Kivételesen mi nyújtottuk a legjobb teljesítményt, meg is lepődtem.”

A siker ellenére a japán szakember nem száll el a mostani győzelemtől, tudja, hogy ez egyelőre csak kivételes eset volt, hogy jobbak voltak a Ferrarinál és a Mercedesnél. „Ez az eredmény nagyon ösztönzőleg hat a csapattagokra és a fejlesztői gárdára is, de a szezon elejétől kezdve világos, hogy még jócskán van lemaradásunk a Mercedes és a Ferrari mögött.”

„Oké, Ausztriában nagyon erősek voltunk, de egyáltalán nem tudom garantálni, hogy a következő versenyen ugyanilyen jók leszünk, különösen a fő riválisokhoz képest. Most már legalább megvan az a magabiztosságunk, hogy versenyképesek vagyunk, de tovább kell folytatni a kemény munkát. Amennyiben nem követünk el nagyobb hibát, többször is nyerni fogunk. De arra a szintre még fel kell érni” – tette hozzá Tanabe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: