A tavaly év végi, lehangoló kép után senki nem hitte volna, hogy a McLaren képes ilyen rövid idő alatt ekkora előrelépésre. 2018-ban ugyanis annyira gyengén muzsikált az istálló, hogy a második félévben többnyire csak a mezőny második felében, nemritkán a sereghajtó pozíciók elkerüléséért vívott a harmatgyenge Williamsekkel.
Két éve még csak a kilencedik helyen végzett a gárda, tavaly a hatodikon (bár az akkor már azonos motorral rendelkező gyári Renault pontmennyiségének alig a felét gyűjtötte be), idén pedig egyre inkább stabilizálja negyedik helyét, egyértelműen a középmezőny élére ugrott a McLaren, köszönhetően a remek aerodinamikai fejlesztéseknek, illetve a jóval erősebb Renault-motornak. A gyári istállónál is láthatóan gyorsabb a wokingi gárda.
Az MCL34-es karosszériája hatékonynak bizonyul, ennek fejlesztésében azonban a tavalyi pilóták is komoly részt vállaltak, amit a csapatfőnök nem is felejt el. „A tavalyi év végén az erősorrendben csak a kilencedikek voltunk, senki nem számított ekkora előrelépésre ilyen gyorsan. Ez a fejlődés azt bizonyítja, hogy a rengeteg apró változtatás, amit már tavaly elvégeztünk, idén végre kifizetődik” – nyilatkozta Andreas Seidl csapatfőnök.
„Kiváló munkát végeztünk, köztük tavalyi pilótáink, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne. Ők mutattak rá a legjobban, pontosan mik az autó gyengeségei, hol kell leginkább fejleszteni. Most pedig az a célunk, hogy tovább folytassuk a fejlődés ezen ütemét.”
„Az Osztrák Nagydíjon látott, újabb kitűnő teljesítményünk pedig nagyon boldoggá tesz, mivel megerősít abban, hogy franciaországi remeklésünk nem egyszeri kiugrás volt, hanem ismét, egy teljesen más pályán is egyértelműen a középmezőny élén, az erősorrend negyedik helyén voltunk” – tette hozzá elégedetten Seidl.