Bár a téli szünetben nagyon fogadkozott a francia gyári istálló, továbbra sem képes megközelíteni sem a Mercedes-Ferrari-Red Bull hármast. Az erőforrás terén ugyan sikerült egészen komoly előrelépést elérniük, a gyári istálló csomagja messze elmarad a várakozástól.
Külön fájó pont lehet a franciák számára, hogy februárban még érdekes szócsatát vívtak az energiaitalos istállóval, a Red Bull pedig Ausztriában már a Honda segítségével futamgyőzelmet ünnepelhetett, miközben a Renault változatlanul sehol nincs, még a tavalyinál is rosszabbul teljesít.
Daniel Ricciardo a tizenkettedik helyen végzett, szorosan mögötte érkezett a célba Nico Hülkenberg, ez is arra utal, hogy a pilóták mindent kihoztak az autóból, amiben most csak ennyi volt. Spanyolország óta először fordult elő, hogy az istálló egyik versenyzője sem szerzett pontot, miközben a szintén Renault-motoros McLaren már húsz egységgel meglépett tőlük.
„Nem lehetünk elégedettek ezzel a hétvégével, rengeteg bajunk volt az autóval ezekben a napokban. A versenyautónk ezúttal nem volt alkalmas a pontszerzésre sem, nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy bárkit is megelőzzünk, főleg a verseny közepén és végén. Beleássuk magunkat az adatokba és megpróbálunk javítani Silverstone-ig” – nyilatkozta Nico Hülkenberg.
„Kétségtelenül nehéz hétvége volt. Az első körtől kezdve nehéz dolgom volt, nagyon szenvedtem a tapadással. Ahogy haladt a verseny, kicsit azért javult a helyzet, a végén például a lágy keveréken egész jól mentem, de addigra már késő volt. Rá kell jönnünk, miért szenvedtünk ennyire ezen a pályán. Nem fogok mindent az autóra, magamba is fogok nézni és megvizsgálni, hol tudok javulni. Valami nagyon nem volt rendben ezen a hétvégén, Nicónak és nekem ugyanazok a rossz érzéseink voltak. Ezek okára rá kell jönnünk, majd megpróbálni kijavítani a problémás dolgokat” – fogalmazott Daniel Ricciardo.
„Egyértelmű, hogy nem volt jó hétvégénk. Bár ahhoz megvolt a tempónk, hogy a rajtrácson némileg előrébb kerülhessünk, ez a pálya erősen rávilágított a gyengeségeinkre. Itt nagyon kijöttek a gondjaink. Ki kell silabizálnunk, hogy különleges beállítási hibával küzdöttünk, vagy egyszerűen a karosszériánk okozza ezt a lassúságot, amin dolgoznunk kell” – ismerte el Cyril Abiteboul, a Renault főnöke.