Nem egyszer szembesülnek azzal a gyártók, hogy a tesztpadon mért eredmények nem feltétlenül egyeznek meg azzal, mint amit a pályán viszontlátnak az egység éles bevetésekor. Így járt most a Honda is, az Ausztriában látott számok elmaradnak attól, mint amit vártak, pedig most már mindkét Red Bullban és Toro Rossóban az idei harmadik specifikációjú erőforrás dolgozik.
„Az adatokat összehasonlítva látjuk, hogy sikerült fejlődést elérnünk az előző motorvariánshoz képest. De a tesztpadon mért eredményekkel szemben kicsit kevesebbet. Az előrelépés nem szignifikáns. Az előző fejlesztés a megbízhatóság jelentős növelését szolgálta, a Spec-3 viszont már a teljesítményemelést. Ez a teljesítménynövekedés sajnos nem lett túl nagy, úgyhogy továbbra is keményen dolgozunk, hogy minél jobbak legyünk” – ismerte el Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója. Mivel a riválisok (köztük a Renault is) valamivel nagyobb, évközi fejlesztéssel jelentkezett, ezért kéri a Red Bull főtanácsadója a japán gyártót, hogy nagyobb kockázatot vállaljon és a megbízhatóság kárára is készítsen erősebb motort.
Max Verstappen a pénteki edzésen ráadásul össze is törte az autója hátulját, amiben a motor is sérülhetett. „Délután szeles körülmények fogadtak, ez számos pilótán kifogott, köztük Maxen is, aki megcsúszott és a Red Bull hátuljával nekicsapódott a falnak. Szerencsére, ez csak egy olyan erőforrás volt, amit kizárólag pénteki napokon használunk, úgyhogy egyébként is kicseréltük volna szombatra.”
„A második napon már ő is a legújabb specifikációjú motorral futhat, azt pedig, ami megsérülhetett a balesetben, visszaküldjük Sakurába, hogy tüzetesen átvizsgálhassák a gyárban. Ezen a hétvégén már minden pilótánknak a Spec-3-as erőforrás áll rendelkezésére” – tette hozzá a japán szakember.