Mindkét vitatott eset a Q1-ben történt, a rövid pályán könnyen összetorlódhatnak az autók, aminek gyakran feltartás az eredménye. Így történt ez előbb Kimi Raikkönennel is, amikor a hármas kanyarban éppen utolérte a lassú tempóban közlekedő Lewis Hamiltont. A Mercedes-pilóta túl későn vette észre a 2007-es világbajnokot, előbb belül haladt, majd teljesen kívülre kormányozta autóját, keresztülhajtva a kanyarcsúcsponton, éppen Raikkönen Alfa Romeója előtt.
„Hamilton teljesen feltartott engem” – panaszkodott a finn a rádión, majd egy nemzetközi kézjelzéssel adta brit kollégája tudomására nemtetszését. "Nem tudom, miért lassított le és miért nem engedett el hamarabb. Lelassított, majd újra gázt adott a versenyíven, meglátjuk, mi lesz ebből" - ecsetelte később a finn. Nem sokkal később tudni lehetett, hogy a kvalifikáció után meghallgatják Hamiltont, aki szerencsétlen esetben háromrajthelyes büntetésben is részesülhet és elveszítheti második rajtkockáját.
Még rosszabbul és veszélyesebben nézett ki a Toro Rossót vezető Danyiil Kvjat elkerülő manővere, aki szinte biztosan továbbjutott volna a Q2-be, ám gyorskörének utolsóelőtti kanyarjában látványos kitérőt kellett tennie, hogy ne találja telibe a lassan poroszkáló és nem eléggé lehúzódó George Russell Williamsét.
„Rendre a Williams-pilóták panaszkodnak amiatt, hogy feltartják őket, ma azonban ők tartottak fel engem. George azt mondta, a csapat nem értesítette őt, hogy közeledek, de bármilyen büntetést is kapjon, az már nem hozna vissza engem az időmérő második szakaszába” – morgolódott Danyill Kvjat a kvalifikáció után. Russel sokat nem veszíthet, mert így is csak a 19. rajtpozíciót szerezte meg.
Estig minden bizonnyal kiderül, kap-e valamelyik vétkes versenyző büntetést és ha igen, akkor pontosan mit.