Úgy tűnik, nem kell megijednie a Mercedes-pilótáknak, ugyanis Lance Stroll másfél héttel ezelőtt látott motorhibája nem alapvető tervezési problémának köszönhető, csak egy apró alkatrész, egy gyújtógyertya meghibásodása okozta a látványos lángolással járó, kényszerű megállást.
A német gyártó cserélte utoljára (első) erőforrásait az idei évben, de a Mercedestől egyébként is megszokhattuk a kiemelkedő megbízhatóságot. Éppen ezért tűnt meglepőnek, hogy a Racing Pointban már a szombat délelőtti szabadedzés legelején csődöt mondott az egység, aminek okát hosszas vizsgálódás után a gyártó a napokban tárta fel.
Éppen ezért izgulhattak a német erőforrást használó csapatok Montrealban, nehogy mással is megismétlődjön ugyanez, de végül a további dráma elmaradt. „Elsőként az egyik gyújtógyertya szállt el, ami viszont egy olyan láncreakciót indított el, aminek következtében a motor felmondta a szolgálatot” – ismertette a vizsgálat eredményét a Mercedes egyik szóvivője a Motorsport.com szakoldalnak.
„Erre a hétvégére máris elvégeztük a megfelelő ellenintézkedéseket, hogy ne ismétlődjön meg ugyanez” – mutatott rá a szóvivő. A nem túl sokra becsült Lance Stroll egyébként az utolsóelőtti sorból indulva végül a két pontot érő 9. helyre hozta be a használt és ráadásul korábbi fejlesztésű Mercedes-motorral a Racing Point versenyautóját, pályafutása egyik legjobb produkcióját nyújtva ezzel. A tervek szerint Franciaországban ismét egy második specifikációs, vadonatúj erőforrással gurulhat pályára.