Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 18. csütörtök
F1

Binotto: Félek, hogy máris elszállt a világbajnoki cím

Alig hét verseny telt még csak el az idei Formula-1-es évadból, a Ferrari csapatfőnöke azonban tart attól, hogy ebben az évben is vereséget szenvednek, a Mercedes ugyanis alaposan előttük jár.

A téli tesztelést követően a szakértők és a riválisok döntő többsége is a Scuderia fölényét jósolta az idei évre, ám a valóság teljesen más képet mutat. A Mercedes hétből hét sikert tud eddig felmutatni (igaz, a legutóbbi helyszínen, Kanadában csak Vettel erősen vitatható büntetésének köszönhetően kapta meg a győzelmet), ebből Lewis Hamiltoné öt győzelem.

Meg is ugrott a címvédő istálló már 123 pont előnnyel, de az egyéniben sincs nagyon min aggódnia, mivel Lewis Hamilton már százhatvankét egységet gyűjtött, ami pont hatvankét pontos fór Sebastian Vettellel szemben (aki a harmadik, Bottas mögött). Az elkövetkező pályákon sem vár sokkal jobb teljesítményt Mattia Binotto, így Franciaországban sem. Attól tart, ennek az évnek annyi.

Ritka kép idén, a Ferrari a Mercedes előtt

„Nem a világbajnoki címről szólnak a kérdések, amiket mostanában felteszek. Két-három fejlesztési ütemmel előrébb kellene járnunk ahhoz, hogy képesek legyünk mindenhol felvenni a versenyt a Mercedesszel” – ismerte el a csapatfőnök az Auto Motor und Sport szaklapban.

A Ferrari nem ül a babérjain, a következő három helyszínen, Franciaországban, Ausztriában és Nagy-Britanniában is jelentős fejlesztésekkel készül, de még így sem biztosak abban, hogy utolérhetik a Mercedest. „Ami a versenyautót illeti, nem lesz B-verzió.”

„Ha összehasonlítjuk a barcelonai tesztelést, illetve versenyt, láthatjuk, hogy rosszabbul teljesítettünk, ennek pedig egyszerű oka van. Rossz irányba indultunk el a fejlesztésekkel, rosszul mértük fel az autó gyengeségeit és a csomagunk határait. A versenyautónk egyáltalán nem illik össze a 2019-es gumikkal, a leszorítóerő tekintetében szintén nem éppen a legjobb. Nincs elég leszorítóerőnk, nehezen melegítjük fel az abroncsokat, aztán nehezen is tartjuk őket az optimális tartományban” – tette hozzá Binotto.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?