Nem volt olyan nagyon régen az Azerbajdzsáni Nagydíj, amelyre a Honda egy frissített erőforrással jelentkezett, ezzel leginkább a megbízhatóságot szerették volna javítani. Ez valószínűleg sikerült is, mivel az eddigi hét verseny egyikén sem kellett motorhiba miatt kiállnia a négy Honda-motoros versenyautó közül egyiknek sem.
Az viszont Kanadában egyértelműen látszott, hogy a sok lóerőt igénylő pályán a Red Bull és a Toro Rosso is némi hátrányban találta magát. A rivális motorgyártók mindegyike ugyanis időközben szintén előállt saját, frissített erőforrásával, a Honda pedig el is ismerte a futam után, hogy érezhetően megint hátrányba kerültek és nem is hagyják annyiban.
A fejlesztést ennek érdekében éjjel-nappal folytatják a japánok, ennek eredményeképpen a De Telegraaf információi szerint a jövő hétvégi nagydíjhétvégén már a Honda is előáll újabb, immáron jelentősen erősebb egységével, idén már a harmadikkal.
A nyolcadik futamra a harmadik motort kapják, ami a büntetés nélkül felhasználható mennyiség 100%-a, így világosan látszik az év elején már előre bejelentett koncepció, hogy inkább időnként bevállalják a rajtbüntetéseket, de a Honda hadd kísérletezzen csak szabadon az újabb és újabb variánsokkal, annak érdekében, hogy jövőre még a jelenleginél is ütőképesebb legyen az egység.
Kanadában már a Renault is kezdett magára találni, így például az ötödik kockából rajtoló Pierre Gasly csak nyolcadikként végzett, mindkét francia gyári autótól vereséget szenvedve. Igaz, az eltérő boksztaktika nem éppen kedvezett a Red Bull-pilótának, hosszú időre beragadt a jóval később cserélő Lance Stroll mögé, értékes másodperceket veszítve ezzel körönként.
Azóta azt is megtudhattuk, hogy Gasly autójában kicsit lejjebb kellett tekerni a motorteljesítményt, mivel meg akarták előzni az esetlegesen fellépő túlhevülést. Talán az új erőforrás erre is megoldást kínál. Franciaországban meglátjuk, mennyit fejlődik a Honda.