Az időmérő edzésen a kitűnő negyedik helyet szerezte meg Daniel Ricciardo, aláhúzva ezzel, hogy a Renault az utóbbi hetekben valóban hatalmasat lépett előre. Csapattársa, Nico Hülkenberg is remek időmérőt zárt, a hetedik rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását.
A boksztaktikában némi eltérést láthattunk, a német egyetlen kerékcseréjét nyolc körrel csapattársa után hajtotta végre a gyári istálló. Talán éppen ennek köszönhetően a hajrában láthatóan jobb tempót tudott diktálni Hülkenberg, teljesen felzárkózott az ausztrálra. Az istálló azonban közbelépett és rádión utasították a németet, hogy maradjon Ricciardo mögött, ne támadja. A leintéskor négy tizedmásodperces különbséggel érkezett célba a két Renault.
A csapatfőnök elismeri, ez nem tetszett Nico Hülkenbergnek, hogy nem hagyták előzni. „Daniel valamivel régebbi abroncsokon futott már, mint Nico, egyértelmű volt, hogy a gumijai már nincsenek túl jó állapotban. Valószínűleg Nicónak megvolt a tempója ahhoz, hogy megelőzhesse őt, de őszintén szólva úgy gondoltuk, nagyon kell nekünk ez az eredmény” – magyarázta Cyril Abiteboul.
„Nem szeretem, amikor ilyen döntésre kényszerülünk, ez a stílus nem jellemző a csapatunkra, remélhetőleg nem is sokszor történik meg. Biztosak akartunk lenni abban, hogy megszerezzük az értékes pontokat és minél közelebb kerülünk a még mindig negyedik helyen álló McLarenhez. Igen, Hülkenberg mérges volt a döntés miatt és értem is, miért dühös” – fogalmazott Abiteboul. A Renault mindenesetre tizennégy ponttal növelte, ezzel rögtön meg is duplázta idei eddigi termését. Láthatjuk, nem csak a Mercedesnél és a Ferrarinál élnek a csapatutasítás lehetőségével, hanem mindenhol.