Az FIA és a Liberty Media számos területen átformálni készül a Formula-1-et a 2021-es szezontól kezdődően, ami akár a sport történetének legátfogóbb szabályváltozását is jelentheti. A technikai és a pénzügyi aspektusok mellett a versenyhétvégék menetrendjére is ráncfelvarrás vár, ami sokak szerint szintén megérett már az átalakításra.
Az időmérőt megelőző három szabadedzéssel operáló rendszer 2006 óta van érvényben, azóta a kezdési időpontok is alig változtak, most azonban úgy tervezik átformálni a menetrendet, hogy egy éjszakával kevesebbet kelljen tölteniük a csapattagoknak a helyszíneken. Erre elsősorban amiatt mutatkozott igény, mert a Liberty tovább szeretné növelni az évente megrendezendő versenyek számát a jelenlegi 21-ről, ami a jelenlegi személyzeti létszámokkal rendkívül kimerítő, sokak szerint tarthatatlan lenne az alkalmazottak számára.
Ugyan még nem hivatalos bejelentés érkezett, ám a német Auto Motor und Sport tudomást szerzett arról a tervezetről, amit az FIA a héten elküldött a csapatoknak a versenyhétvégék átalakítását illetően.
Eszerint a jelenlegi csütörtöki és pénteki programot gyúrnák egybe 2021-től, így a személyzet jelentős részének szerda helyett elég lenne csütörtökön megérkeznie a helyszínre, hiszen a pályabejárást és a médiakötelezettségeket sem aznap tartanák. Az AMuS értesülése szerint ezek a tevékenységek a gépátvétellel együtt péntek délelőtt kerülnének sorra, és délután jönne a két szabadedzés, amelyek továbbra is megtartanák 90 perces hosszukat.
Az első gyakorlás alapesetben helyi idő szerint 13:00 és 14:30, a második pedig 17:00 és 18:30 között zajlana, ami a televíziók számára is kedvezőbb, így ugyanis munka után nagyobb eséllyel tudnának a nézők bekapcsolódni a történésekbe. A szombati és a vasárnapi program ezt követően változatlan maradna.
További újítási javaslat, hogy 2021-től már nem lenne engedélyezett új elemeket felrakatni az autókra a pénteki gépátvételt követően a hétvége további részében. Mindenki csak egyetlen specifikációt hagyathat jóvá egy nagydíjra, és az elem sérülése esetén is pontosan ugyanolyat helyezhetnek vissza az autóra. Ez az intézkedés a költségeket és a szerelők túlóráit is csökkentené, viszont ezen a téren még vannak viták, a tárgyalásokon résztvevő technikai szakemberek ugyanis igyekeznek rávilágítani, szélsőséges esetekben milyen nem várt veszélyeket is rejthet magában, ha nem lehet átalakítani egy-egy elemet. A német lap úgy tudja, a pénteki szabadedzéseken azért továbbra is lehetséges lenne tesztelni új elemeket, de csak abban az esetben, ha azokat nem az aktuális hétvégén, hanem valamikor később vetik be időmérőn és versenyen.