Egészen jó kis erőforrással jött elő az évad elején a japán gyártó, Max Verstappen ennek segítségével rögtön egy dobogós hellyel kezdett Melbourne-ben. Bár egyértelmű volt a fejlődés, látszott, hogy a Mercedes és főleg a Ferrari egysége még mindig a japánok előtt jár. Március elején Dr Helmut Marko még öt futamgyőzelmet és világbajnoki esélyeket vizionált, néhány héttel később azonban visszavett az elvárásokból.
Többek között azért is, mert az RB15-ös karosszériája nem sikerült annyira kiválóra, mint a korábbi években. A Mercedes nagyon ellépett a fő riválisoktól, de a Red Bull folyamatosan harcban volt a Ferrarival, többször a vörös istálló pilótái elé sikerült kerülni. Legutóbb Max Verstappent másodikként intették le Monacóban, de egy büntetés miatt végül ez csak a negyedik helyet jelentette. Ezt a remek eredményt pedig már az új, megbízhatósági szempontból továbbfejlesztett erőforrásnak is köszönhette.
A Red Bull főtanácsadója szerint az európai szezon végére kiegyenlítődhet az élmezőny, addig még két Honda-fejlesztésre számítanak, amiből a második igazán szignifikánsnak tűnik. „Alábecsültük azt az előrelépést, amit a Mercedes és a Ferrari elvégzett a téli szünet során” – ismerte el Marko a Motorsport-Magazinban.
„Monacóra egészen jól megoldottuk a korábbi problémáinkat, de amikor a Mercedes ismét igazán feltekerte az erőforrását a Q3-ban, azonnal vesztettünk három tizedmásodpercet az első szektorban. Számunkra az igazi nagy előrelépés az idei negyedik motorral, Monzában várható (jelenleg a második specifikációnál tartanak).”
„Mivel a fejlesztés annyira komolynak ígérkezik, akár a tervezettnél korábban is bevállalnánk a rajtbüntetéseket. A Hondánál látott számok alapján azt mondhatom, igazán nagy előreugrásra számíthatunk” – mutatott rá a főtanácsadó.
De vajon Helmut Markóék ezúttal bekalkulálták azt is, hogy a Ferrari és a Mercedes sem ül majd a babérjain?