DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A Honda-motor már hét versenyt kibír

Két évvel ezelőtt leggyakrabban egyetlen futamot sem bírt végig meghibásodás nélkül a japán egység, mostanra nagyot változott a világ. Idei második specifikációs erőforrásuk gyors és megbízható.

Alig másfél év leforgása alatt visszaszerezte a 2015 és 2017 között teljesen elveszett reputációját a japán gyártó, a lassú és megbízhatatlan egységek miatt nevetség tárgyát képezték és a McLaren mindent elkövetett, hogy megszabaduljon partnerétől. Tavaly, a Toro Rosso oldalán újjáépítették magukat és ez a Red Bullt is meggyőzte, hogy az idei évtől Honda-motorokra váltson.

Idén folyamatosan a dobogó környékén jár vele Max Verstappen (kétszer el is érte, legutóbb, Monacóban pedig, ha nincs a büntetés, akkor visszatérése óta először második helyen végezhetett volna egy Honda-motoros versenyautó), ehhez az előrehozott, fejlesztett erőforrás is hozzájárult, ami egyelőre kitűnő adatokat produkál.

Bakuban vetették be először, azóta három versenyhétvégét versenyeztek végig a Toro Rosso és a Red Bull pilótái, a megbízhatósággal azonban apró problémák sem léptek fel. A Motorsport.com szakoldalnak adott interjújában a Honda F1-es technikai igazgatója elismerte, most már a japán szakemberek is úgy vélik, az egység képes a kitűzött célt elérni, azaz hét versenyhétvégén át meghibásodás nélkül gyorsnak lenni.

Az adatok alapján az új Honda-motor nagyon megbízható


„Igen, úgy gondoljuk, hogy a motor immáron képes végigbírni hét versenyt. Reméljük, ez valóban így van, de majd meglátjuk. Ez mindig erősen függ attól, mennyire keményen használjuk. Ha nagyon nyomjuk neki, nyilván kevesebbet bír, meg kell találni az egyensúlyt. 5000 és 6000 kilométer közötti tartományt igyekszünk elérni, de ez nem egyszerű, hanem nagyon is bonyolult feladat” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe.

A Mercedes párosa, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas nagyjából 4500 kilométert teljesített az első hat versenyhétvégén ugyanazzal a motorral, de a hírek szerint Montrealban már rendelkezésükre fog állni az új variáns. A Honda előre felkészült arra, hogy idén több motort használ fel, mint a büntetés nélkül megengedett három, de a tervek szerint csak eggyel.

„Hogy megvárjuk-e a nyári szünetet a következő specifikáció bemutatásával? Valószínűleg a válasz: nem. Remélhetőleg már csak akkor kell új motort használnunk, amikor egyébként is egy továbbfejlesztett verziót szeretnénk bevetni élesben” – mutatott rá a japán szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: