2014 óta nem tudott igazán zöld ágra vergődni a hibrid turbómotorokkal a Renault, egyértelmű lóerőhátrányban volt az erőforrás a Mercedeshez, majd a Ferrarihoz képest is. Az elmúlt évben úgy tűnt, a szezon második felére már a Honda is eléjük került a ranglistán, így teljesen áttervezték az egységet. Az év elején számos meghibásodást produkált, a frissített verzió azonban végre telitalálatnak tűnik.
A tavalyi évig a francia gyártó három istállót látott el erőforrásokkal, de hosszú évek huzavonája után a Red Bull végül kilépett az egyre inkább elmérgesedő viszonyból és a Hondával szerződött le. Egyelőre nem bánta meg a döntést, de úgy tűnik, a Renault is végre beletalált valamibe. Monacóban a gyári istálló pilótái is dicsérték a motorteljesítményt, különösen az új, időmérős „parti módot”.
A McLaren technikai igazgatója két éve még a Toro Rossónál dolgozott együtt a francia gyártóval, ezért még inkább le tudja mérni a pozitív változást. „Azt kell mondanom, igazán nagyot léptek előre az idei évre, ami a motort illeti. A teljesítmény terén ez a legnagyobb ugrás, amit a Renault eddig produkált” – magyarázta James Key.
„Ezt már a saját bőrünkön is érezhetjük, ami igazán ösztönző. Öröm együtt dolgozni a Renault-val, azt hiszem, nekem ez már a harmadik alkalom egymás után.” Az új csapatfőnök, Andreas Seidl is dicséri a francia partnert.
„Úgy vélem, remek a kapcsolatunk a Renault-val. Nyitottak vagyunk egymással Cyril Abiteboul-lal és a Viryben dolgozó fiúkkal is. Örömmel tölt el az az előrelépés, amit a Renault a tavalyi évhez képest a teljesítmény terén képes volt felmutatni. Viszont oda kell figyelnünk saját magunkra is, rengeteget kell dolgoznunk, mert még mindig elég komoly a lemaradásunk ahhoz képest, ahol lenni szeretnénk. Ez áll most a figyelmünk középpontjában” – fogalmazott Seidl.