Bár konkrét elvárásokat nem fogalmazott meg saját magával szemben az év elején, eddig egyértelműen csalódást jelentenek Charles Leclerc első hat futamon elért eredményei. Igaz, ebben egyáltalán nem csak a fiatal monacói pilóta a ludas. Azerbajdzsánban és Spanyolországban saját magának köszönheti, hogy nem ért el sokkal jobb eredményt az időmérőn, de a Scuderia stratégiai baklövései és csapatutasításai után is általában vesztesen jött ki.
Charles Leclerc igazi esélye Bahreinben volt, amikor fölényesen vezetett a futamon és haladt a biztos győzelem felé, amikor viszont a Ferrari váratlan motorhibája miatt drámaian lelassult és végül még a harmadik helyezést is csak szerencsével tudta megtartani. Ezt leszámítva azonban nem is került idén többször dobogóra.
Több alkalommal is a vörös istálló utasítgatta pilótáit helycserékre, vagy (például Ausztráliában) a pozíció tartására, ebből pedig szinte mindig a monacói húzta a rövidebbet és inkább Vettelnek jött ki kedvezőbben a taktika. Monacóban egészen hihetetlen hibát vétett a Scuderia, csúnyán elszámolták magukat a Q1 végén, és a pole-pozícióra is esélyes Leclerc-t sikerült kiejteniük a 16. időeredménnyel. Eddig nem is repes az örömtől a 21 évesen topcsapathoz kerülő ifjonc.
„Sajnos, egyáltalán nem úgy kezdődött a szezon, ahogy szerettük volna. Az évad eleje óta rengeteg csalódás ért, de továbbra is emelt fővel kell viselnünk, ami történik, a lehető legkeményebben dolgozni és végül jönni fognak az eredmények is végre” – nyilatkozta egyszerre csalódottan és némi optimizmussal Charles Leclerc.
„Csapatként tanulnunk kell a legutóbbi fiaskóból, mert az egyértelmű, hogy a Q1-ben kiesni borzalmas nagy csalódást jelent. Előre tudtuk, hogy nehéz versenyünk lesz, de bizonyára tanultunk az esetből.”
A mezőny hátsó negyedéből indulni Monacóban sosem szerencsés, Leclerc előre elhatározta, hogy a végtelenségig kockáztat, amiben benne van az ütközés lehetősége is. Végül így is történt, az egyik manőver közben a szalagkorlátnak és Nico Hülkenbergnek is nekikoccant, megsérült az autója, amit a kerékcsere sem oldott meg, így nem sokkal később feladta a viadalt. Nem érezte azonban, hogy az ő hibája lett volna a baleset.
„Úgy vélem, egyszerű versenybalesetet láthattunk. Nem igazán hagyott sok helyet (Hülkenberg), én a hátsó kerekemmel pont elkaptam a falat, utána pedig kicsit mi is összeértünk, ennyi történt” – emlékezett vissza Leclerc. Vajon mikor képes valaki megtörni a Mercedes elképesztő győzelmi szériáját?