Voltak olyan évek, amikor a Renault (akár motorszállítóként, akár gyári csapatként) folyamatosan a győzelmekért harcolt, többször világbajnoki címmel megkoronázva. Gondoljunk csak az 1990-es évekre, amikor 1991 és 1997 között teljesen egyértelműen a legjobb erőforrás volt a száguldó cirkuszban, több ízben is domináns teljesítménnyel söpörték be a világbajnoki elsőséget.
A hibridmotorokkal azonban egyelőre képtelenek zöld ágra vergődni. A Red Bull-lal még ugyan hébe-hóba sikerült néhány futamgyőzelmet szerezni, ám az energiaitalosok az idei évtől Honda-motorokkal futnak (nem is rosszul), a Renault pedig ugyan motorerőben jobbnak tűnik, mint az előző években, de ez még mindig kevés, ráadásul a gyári istálló a karosszériát tekintve is igen gyengén muzsikál. Tavaly még legalább a McLarent lemosták a pályáról, most viszont fordult a kocka és a wokingiak tűnnek erősebbnek.
Az elmúlt évek egyik leggyengébb teljesítményével jelentkezett a Renault Bakuban, látványosan lemaradtak a szintén a francia erőforrást használó McLarentől és végül a pontszerzés közelébe sem kerültek. A két istálló összehasonlítása pedig nagyon rossz fényt vet a gyáriakra, Mark Webber pedig úgy véli, sok volt a duma a korábbi hónapokban, amit az eredmények egyáltalán nem támasztanak alá.
„Ahogy várható volt, nagyon le vannak maradva, óriási munka áll még előttük. Már most is hatalmas nyomás alatt kellene eredményt produkálnia a gárdának, mert eddigi teljesítményük nem támasztja alá a sok szöveget, amit a téli szünetben hallhattunk tőlük” – fogalmazott élesen a kilencszeres futamgyőztes ausztrál.
„A Renault arról beszélt a téli hónapokban, hogy most már a legjobb háromra is veszélyesek lesznek, de láthatóan ettől rettentően messze járnak. Többször is megbízhatósági gondokkal kellett küzdeniük, a McLaren pedig szépen beárazza őket ugyanazzal a motorral, ez pedig nagyon rosszul fest számukra. Jelenleg a McLaren jóval előttük jár.”
„Daniel (Ricciardo) szezonja szinte el sem kezdődött még, nem igaz? Az elejétől nagy kihívás ez a szezon a Renault-nak, most pedig inkább visszafelé haladnak, irtó sok munka vár rájuk. Daniel nem felejtette el, hogyan kell vezetni, de ebben a sportágban gyorsan változnak a dolgok. Nagyra értékelik őt, de jelen pillanatban nincs jó helyzetben, ez egyértelmű. Eredményekre van szükség és arra, hogy a pilóta a dobogón érezhesse a pezsgő ízét.”
„Ez aggasztott engem ebben az átigazolásban, úgyhogy reménykedjünk, hogy a csapat végre felfelé ívelő pályára áll és elkezdi hozni az eredményeket. Daniel már bizonyított, most a Renault-n a sor, hogy végre jól teljesítsen és normális autót adjon alá” – tette hozzá Webber.