DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Hamiltonék jól átverték Vettelt az időmérő végén

Egyáltalán nem kizárt, hogy a győzelem sorsa múlott azon a kis trükkön, amivel a két Mercedes a bakui időmérő végén átvágta Sebastian Vettelt. Jól tudták, hogy ezen a pályán a szélárnyék döntő.

Kínában is érdekes jelenetek zajlottak a Q3 utolsó perceiben, szintén a Mercedes-pilóták főszereplésével, majd Azerbajdzsánban újfent sikeresen véghez vittek egy apró trükköt, amivel a riválisokat kibillenthették komfortzónájukból. Sanghajban a vonat elejére álltak és olyan lassú felvezető kört teljesítettek, hogy a mezőny utolsó harmada már nem is ért át a vonalon a zöld jelzés alatt, így nem futhattak mért kört.

Bakuban is elsőként kanyarodott ki a garázsból a két Mercedes, nem sokkal mögöttük Vettel Ferrarijával. Ám Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is megállt a bokszutca végén, azon a területen, ahol rajtpróbákat szoktak végezni a pilóták. Öten-hatan eléjük kerültek, amikor végre gázt adtak, így a nagy rivális német a sor legelején találta magát, a két Mercedes pedig a vonat második felében, márpedig Bakuban egy jó szélárnyék elképesztően sokat számít.

Vettel besétált a Mercedesek csapdájába és ez fél másodpercébe kerülhetett


Max Verstappen (már percekkel korábban) és Sebastian Vettel szélárnyék nélkül teljesítette utolsó gyors körét, a második sort kaparintották meg, az Ezüst Nyilak pedig simán az elsőt. Az adatok pedig arról árulkodnak, hogy a szélárnyék miatt kissé gyengébb első szektort kiváló második és leginkább harmadik szektor követte, köszönhetően annak, hogy többszörösen „vágták” előttük a levegőt.

Vettel már a verseny után is azt gyanította, hogy előző nap átdobták a palánkon, Mark Hughes szerint erre rá is kérdezett a leintést követően. Vettel: „Rajtpróbát végeztetek a Q3 végén, vagy csak simán megálltatok?” Hamilton: „Mit csináltunk? Egyszerűen átvertünk téged” – hangzott a válasz a brit riválistól. A pályán elfoglalt pozíció dönt el mindent az időmérő végén Bakuban. Ezt alátámasztja az a tény is, hogy Sebastian Vettel már korábban is arról beszélt, hogy a hosszú egyenesekben egy jó szélárnyék akár fél másodpercet is jelenthet a köridőben.

Vettel lemaradása az időmérőn három tizedmásodperc volt, így nagyon valószínű, ha valakit követhetett volna a sorban, meglehetett volna a pole-pozíció (erről Max Verstappen is beszélt). Ezek után nevezhetjük zseniális húzásnak a Mercedesek trükkjét. Nem mindenkinek jött be a szélárnyékozás, Kimi Raikkönen például túl közel került Hamiltonhoz és súlyos tizedeket vesztett emiatt. A Ferrarinak beváltak az új fejlesztései és továbbiakat ígérnek a következő futamokra, így Vettel és Leclerc talán elkezdhetik a felzárkózást, amivel még izgalmassá tehetik az eddig eléggé egysíkú világbajnokságot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: