DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Ferrari fejlesztései csak most jönnek igazán

Az olasz istálló a nem megfelelő gumikezelésen bukik mostanában versenyeket. A csapatfőnök szerint a bakui szenvedés nem a fejlesztéseken múlott, azok beváltak és továbbiak is érkeznek.

Kicsit megfordult a trend két évvel ezelőtthöz képest a Formula-1-ben. Akkor azt láthattuk, hogy a Ferrari kezeli tökéletesen a Pirelli abroncsait és ezzel jó néhány pályán úgy volt képes kiváló eredményekre, hogy a Mercedes erősebb autóval rendelkezett. Most éppen fordítottnak tűnik a helyzet, a Ferrari nyers tempója kitűnő, de az abroncsokkal megszenvednek.

Nemrég Sebastian Vettel is arról beszélt, hogy az SF90-es teljesítményére döntő (általában negatív) befolyással bír az ingadozó gumikezelésük. Bakuban új aerodinamikai frissítésekkel jelentkezett a Scuderia, de ennek vajon köze van a nem túl acélos gumikezeléshez? Mattia Binotto szerint egyáltalán nem.

„Úgy gondolom nincs közük egymáshoz. Az abroncsok megfelelő kezelése igen bonyolult dolog és nagyban befolyásolja az autó teljesítményét. Ez a (bakui) pálya pedig még nagyobb fejtörést okoz, mivel a kör nagy részében nem éri igazán terhelés a kerekeket, nem tudjuk igazán munkára fogni őket” – nyilatkozta a csapatfőnök a Motorsport.com kérdésére válaszolva.

Binotto szerint a gumikezelés fogja vissza az erős Ferrarit


„Szenvedünk az abroncsok felmelegítésével, valamiért a működési tartomány nagyon szűk, de ennek szinte semmi köze a fejlesztésekhez, egyelőre nem tudtunk vele mit tenni. A frissített alkatrészek úgy működtek, ahogy vártuk, de ez még csak az első ütem volt. A következő versenyeken újabb fejlesztések érkeznek, itt nem állunk meg és remélhetőleg a közeljövőben sokkal jobbak leszünk ezeknek is köszönhetően” – tekintett előre optimistán Mattia Binotto.

A főnök egyetért Valtteri Bottasszal abban, hogy a pályán elfoglalt pozíció alapvetően meghatározza a verseny alakulását, ez történt Bakuban is, az elpackázott időmérő nagyon sokba került. „Szerintem nagyon is jó autóval rendelkeztünk az időmérőn, miénk lehetett volna a pole-pozíció, de nem tudtunk élni a lehetőséggel. Egész máshogy kell kezelni, ha valaki az élen van és csak meg kell tartania, minthogy valaki mögött kell haladni. Itt jön be ismét a gumikezelés, ha valaki tiszta levegőben autózhat, teljesen más a helyzet.”

„A vasárnapi tempónk alapvetően függött a rajtpozíciónktól. Sokkal könnyebb elöl haladni, mint a turbulens levegőben valaki mögött. Ettől függetlenül természetesen a riválisok nagyon erősek, nincs könnyű dolgunk” – tette hozzá Binotto.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: