Alig akadt valaki a paddockban, aki ne mert volna fogadni arra, hogy Leclerc szerzi meg az első rajtkockát az idény negyedik futamának időmérőjén. Joggal, hiszen a Ferrari monacói ifjonca dominálta a hétvége korábbi szakaszát, a legjobb időt repesztette az utolsó gyakorláson is, a számításokba azonban hiba csúszott. Miután az élen zárta a kvalifikáció első fázisát is, az ifjonti hév miatt bajba került: szinte biztosra vehető, hogy a már meglevő idejével is továbbjutott volna a Q2-ből, azonban próbálta feszegetni a határokat, a rettegett, borzalmasan szűk 8-as kanyarnál viszont túlvállalta magát, elveszítette az uralmat az SF90 felett és a falba fúródott.
„Hülye vagyok, hülye vagyok” – kiabálta a csapatrádióba a pilóta, aki csapkodta a kormányt és a halót is mérgében, miközben kikászálódott a csúnyán összetört Ferrariból. Ha másra nem, arra biztosan jó volt ez a lecke, hogy a 21 éves pilóta jelleme tovább formálódjon: szontyolodott arckifejezéséből kiolvasható volt, hogy most biztosan megtanulta, „a kevesebb néha több”, ugyanakkor újfent láthattuk, hogy mennyire éretten és őszintén kezeli a nehéz helyzeteket is. „Őszintén szólva megérdemeltem, ami történt. Szomorú, de tényleg megérdemeltem, mert mint azt a rádióban is mondtam, hülye voltam. Lehiggadtam már egy picit, ez az érzés nem változott. Benne volt, hogy megszerezhetem a pole-t, de az egészet kidobtam a kukába. Igyekszem tanulni a történtekből és megerősödve visszavágni, remélhetőleg már a holnapi futamon” – hangzott Leclerc bűnbánata, az önkritikus szavakkal pedig biztosan további híveket nyert meg magának.
A monacói pilóta korai kiválása után Sebastian Vettelre hárult volna a feladat, hogy megvédje a Ferrari-mundér becsületét, hiszen egész hétvégén ott loholt a csapattárs sarkában, így kézenfekvő lett volna, hogy villantson. Ez sem jött össze, a német kikapott a Mercedesektől, akik egy trükköt is bevetettek ellene. Baku utcáin a szélárnyéknak különösen nagy jelentősége van, a német viszont kizárólag magára számíthatott: a csillagos autók autók mögött akart szélárnyékba kerülni a Q3-ban, ezért akkor indult ki, amikor Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast is útnak indították, azonban a két Ezüstnyíl a bokszutca kijáratánál félrehúzódott és maguk elé engedték a négyszeres vb-elsőt, aki így csak lassabb autók mögé sorakozhatott be. „Nem volt senki, akitől érdemi szélárnyékot kaphattam volna, így saját magamnak kellett megoldanom. Emiatt sokat buktam, szerintem legalább négy tizedet. Ez itt megtörténhet, ráadásul a hőmérséklet is csökkent, változtak a körülmények, így nem volt egyszerű megtartani a ritmust. Ez most egy ilyen trükkös időmérő volt” – mondta a német, aki vasárnapra „kemény” versenyzést ígért.
Ahhoz képest, hogy hajnali 3 óráig a hotelszobájában tetováltatta mindkét kézfejét egy nemzetközi hírű magyar tetoválóművésszel, Bercsényi Balázzsal, Lewis Hamilton egészen jó formát mutatott. A gyors körök első hulláma után az ötszörös világbajnok címvédő állt az élen, aki második nekifutásra is javított és talán már a zsebében érezte a pole pozíciót, amikor a két évvel ezelőtt ugyanitt az első F1-es győzelmét szerző Bottas áthaladt a célvonalon és 0,059 másodperccel alátett a csapattársnak. „Már az időmérő elején láttuk, hogy a Ferrari nagyon gyors, akárcsak a hétvége korábbi szakaszában, de mire eljutottunk a Q3-ig, sikerült kihoznunk a maximumot az autóból és a gumikból. A pálya változott a csökkenő hőmérséklet hatására, az autók emiatt egyre jobban és jobban viselkedett, így a végére minden összeállt. Elégedett vagyok, de ez az eredmény az égvilágon semmit nem jelent. Ma is több ízben láthattuk, hogy ezen a pályán bármikor, bármi megtörténhet” – fogalmazott a finn.
Hamilton – mi mást tehetett volna? – a csapat teljesítményének fontosságát hangsúlyozta, gratulált Bottasnak, de csak nehezen tudta leplezni a csalódottságát. Ingerültségének jelét adta azzal is, hogy az FIA hivatalos sajtótájékoztatója közben felállt a pulpitusról és méltatlankodó arccal kezdte átrendezni az interjúterem világítástechnikáját, jelezve, hogy túlságosan a szemébe világít az a lámpa, amellyel az évek során megszámlálhatatlan alkalommal ült már szemben. „Nagyon közel jártam a pole-hoz, de sajnos lecsúsztam róla. Egyrészről elégedett vagyok, mert korábban nem kedvezett nekem ez a pálya, másrészt viszont csalódott is, mert tényleg elérhető közelségben volt az első rajthely. Holnap megpróbálok mindent. A rajt nagyon fontos lesz, a hosszú etapos tempónk jónak tűnt, de itt ugye minden van safety car, így tényleg bármi megtörténhet” – fogadkozott a címvédő-listavezető.
A kvalifikáción nem csak Leclerc esett áldozatául a 8-as kanyarnak, hanem Robert Kubica is, a Williams nagy visszatérője ráadásul egy időre eltűnt. A baleset helyszínéről a pálya kórházába vitték egy gyors vizsgálatra, miközben a csapat nyakra-főre kereste, de sehol nem találták: a lengyel végül maga jelentkezett a csapatfőnök-helyettesnél, Claire Williamsnél, akit nemcsak ez aggasztott, hanem immáron a különítmény pénzügyi helyzete is. Az idén katasztrofálisan muzsikáló, egykoron világverő formáció George Russell és a csatornafedél pénteki afférja után most újabb komoly anyagi kárt volt kénytelen benyelni, s veszteségek állítólag olyan kritikusak, hogy a legendás alapító-csapatfőnök Sir Frank Williams lányát a színfalak mögött már a sírás környékezte…