Még az előző évtized közepén kezdődött a Red Bull és a Renault együttműködése, ami igen gyümölcsözőnek bizonyult, 2010 és 2013 között ugyanis zsinórban négy világbajnoki címet gyűjtöttek Sebastian Vettel vezérletével. A hibridmotorok 2014-es megjelenésével azonban az istálló háttérbe szorult, mivel a Mercedes elképesztő előnyt szerzett mindenki mással szemben.
Később a Ferrari egységei is remekül felzárkóztak, de a Renault hosszú évek után is képtelen volt megbízható és ütőképes motorral előállni, így a felek között egyre fagyosabbá vált a viszony. Tavaly nyáron kockázatos lépésre szánta el magát a Red Bull, a fejlődési pályára állt, de még mindig nem igazán jó teljesítményt nyújtó Hondával kötöttek szerződést. A váltás egyelőre bevált, a Honda ugyanis megbízható és nem is lassú, miközben a Renault-t folyamatosan visszatérő meghibásodások sújtják. Igaz, teljesítményre az áttervezett francia motor is javult, Alain Prost pedig biztos abban, hogy a Renault nemsokára ismét az egyik legjobb erőforrás lesz. Egyelőre azonban az energiaitalos istálló könnyedén a franciák gyári csapata előtt van.
A bikák csapatfőnökét boldoggá teszi, amit eddig látott és még inkább, amilyen fejlesztéseket már próbálgatnak. „Teljesen más a kapcsolatunk a Hondával, összehasonlítva a korábbi Renault-szövetséggel. Korábbi motorszállítónkkal egyszerű vevőként kezeltek minket, ahol például évente kétszer fejlesztették az üzemanyagot” – nyilatkozta Christian Horner.
„Most azonban folyamatos fejlődést láthatunk, például az ExxonMobil szorosan együttműködik a Hondával és máris komoly előnyt kovácsolunk ebből. Az üzemanyag a fejlesztésnek egy fontos faktora, ezt pedig már a köridőkön is lemérhetjük. Valódi lelkesedéssel, eltökéltséggel, közös célokkal és jövőképpel találkozunk minden oldalról. Boldoggá tesz minket, ahogyan újdonsült szövetségünk elkezdődött és amit már az új fejlesztéseink ígérnek” – mutatott rá Horner.