A kilencvenes évek nagy részében a Renault volt az etalon a Formula-1-ben, leginkább a Williams oldalán ért el óriási sikereket, szezonokon át verhetetlennek bizonyult és az akkori viszonyokhoz képest rendkívül megbízható volt. A hibridéra beköszönte előtt a Red Bull segítségével is zsinórban négy világbajnoki címhez juttatta Sebastian Vettelt.
A komplex hibridmotorokkal azonban képtelen zöld ágra vergődni, 2014 óta nem tudják megoldani a franciák, hogy megbízható és erős erőforrással álljanak elő. Bár több érintett pilóta véleménye szerint a lóerők végre rendelkezésre állnak (bár még mindig van némi hátrány), a megbízhatóságból ugyanakkor jócskán veszítettek.
Nico Hülkenberg számára is keserű pirula volt a Bahreini Nagydíj, amikor is alig néhány körrel a befejezés előtt (a 17. helyről rajtolva) a stabil hatodik helyről egyszer csak minden előzmény nélkül elszállt a Renault motorja (majd alig pár másodperc múlva csapattársáé is). Így sem szeretné ráverni a balhét az erőforrásért felelős szakemberekre, mivel ők minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy megoldják a gondokat.
„Nem csak nekem, de a többiek számára sem könnyű ezt lenyelni. Ilyenkor érzi igazán az ember, hogy a Formula-1 csapatsportág. A Viryben dolgozó srácok is borzasztóan le vannak taglózva, ezért nincs is értelme még egyet rúgni rajtuk. Egységesnek kell maradnunk és egymást segítve tovább dolgoznunk” – nyilatkozta együttérzéssel Nico Hülkenberg a Motorsport.com szakoldalnak.
„Őszinte leszek, nem tudom, melyik variáció a kisebb gond: ha van egy gyors autónk, ami nem megbízható, illetve, ha befejezi a versenyeket, de lassú. Nem tudom, melyiket lehet hamarabb megoldani. Egész történelmünk van már motorhibákból, szeretnénk végre úrrá lenni rajtuk és lehetőleg minél hamarabb. De egyelőre nem találjuk a válaszokat.”
„A tempóval nincs különösebb gond, benne vagyunk a középmezőny sűrűjében. Talán a Haas néha kicsit gyorsabb, de nagyon a közelükben járunk, igazán szoros a küzdelem. Nem állunk messze attól, hogy a középcsapatok élére kerüljünk, de egészen kis dolgok döntenek, láthattuk, hogy a McLaren és az Alfa is egészen közel kerültek” – mutatott rá Hülkenberg.