A téli teszteket követően szinte minden szakértő a Scuderiát tippelte a legerősebbnek a nyitófutam előtt, ehhez képest Ausztráliában a szinte már megszokott képet láthattuk, jött a Mercedes és az időmérőt és a versenyt is látványosan nagy előnnyel söpörte be. A kvalifikációhoz képest a futamra a Ferrarik még inkább visszaestek, amelynek okait akkor még nem tudták, azóta azonban a hírek szerint megoldották.
Vettel tempója még Leclerc-hez képest is látványosan visszaesett a közepes keveréken, ami Dr Helmut Marko szerint azért történt, mert az olaszok még mindig nem oldották meg megfelelően az erőforrás hűtését, így vissza kellett venni a teljesítményt, nehogy túlmelegedjen.
Mi volt a gond az SF90-essel Melbourne-ben? „Rengeteg dologra megtaláltuk a választ, de hogy mindent sikerült-e orvosolnunk, azt még nem tudjuk. Nem hinném, hogy a mi helyzetünk túlságosan különbözne más csapatokétól. Ez Helmut Markóra is igaz, aki az Ausztrál Nagydíj után elszenderedett a repülőúton hazafelé, így nemigen hinném, hogy mindent képes lett volna kielemezni” – reagált a feltevésre Sebastian Vettel Bahreinben.
„Mindenhol veszítettünk időt, beleértve az egyeneseket is, de nem akarok elhamarkodottan ítéletet hirdetni” – ismerte el a négyszeres világbajnok. A Ferrari a héten azzal is felhívta magára a figyelmet, hogy hivatalosan is bejelentette, Mick Schumacher a jövő héten tesztelheti a Ferrari (és az Alfa Romeo) F1-es versenyautóját Bahreinben.
„A Schumacher név és a tény, hogy a nagy Michael fia egyértelműen remek kapcsolatokat eredményez, de egyben elvárásokat is támaszt vele szemben. Ahogyan az utóbbi években fejlődött, rászolgált arra, hogy ott lehessen, ahol van. Most pedig időt kellene adnunk neki, hogy nyugodtan végezhesse a munkáját” – tért ki barátjára Vettel.