A Ferrari pocsék melbourne-i teljesítménye továbbra is foglalkoztatja a Formula-1 szereplőit és bár azóta már sokan elhessegették a problémát azzal, hogy pont rossz felé mentek el a beállításokkal a maranellóiak, dr. Helmut Marko szerint ez nem így van, ennél sokkal súlyosabb hiányosságot vélt felfedezni a riválisnál.
"Az elég egyértelmű, hogy a Ferrari alulteljesített, ahogy a Haas is. Pontosan nem tudjuk, de én azt gondolom, hogy visszatekerték a motor teljesítményét, mert hűtési gondjaik voltak. A Haas hirtelen egyszerűen lassabb volt a versenytempót tekintve ahhoz képest, mint amit a teszteken láttunk" - mondta Marko az Autosportnak.
"Az egyik kimutatás szerint Charles Leclerc gyorsabb volt csapaton belül a keményebb gumikon, mint Sebastian Vettel a lágyabbakon, ez jelzi, hogy valami nem volt rendben. Vettel alig ment három közepes kört és máris visszaesett a tempója, pedig a Ferrari nem volt veszélyben a gumikopást tekintve" - magyarázta.
Azt is kiemelte a motorerőre visszatérve, hogy a Ferrarival kapcsolatban ezt sokkal fontosabbnak érzi, mint a sokat emlegetett eltérő koncepciójú első szárnyat. "Szerintem ez utóbbi túl van értékelve. Az első szárny ugyan többé-kevésbé meghatározza egy autó koncepcióját, de vannak más dolgok is ott elöl, amelyeknek szerepük van. Vannak eltérő koncepciók, de a versenytempót tekintve Valtteri egy lépéssel a többiek előtt járt, míg a Ferrari és a Red Bull azonos szinten volt."
"Ami pedig az egyenesben elért sebességet illeti, az FIA jól reagált a Ferrari tavaly itt tapasztalt előnyére és bezárta, vagy legalábbis minimalizálta a kiskapukat. Ez pedig azt jelenti, hogy az az előny, ami az egyenesek utolsó 25-30%-ában megvolt a Ferrarinál, többé már nem létezik. Ez jó" - zárta gondolatait.