2015-ben tért vissza a Honda a McLaren partnereként, de egy szenvedős, egy közepes és egy újabb szenvedős évad után a wokingiak felbontották a hosszú távra szóló szerződésüket partnerükkel és a Renault-val kötöttek kontraktust. A Honda nem adta fel ambícióit, tavaly a Toro Rosso oldalán nyugodt, de határozott fejlődésbe kezdtek, ami annyira meggyőzőnek bizonyult, hogy a Red Bull is a japán egységre váltott.
Bár rengetegen abszolút ballépésnek tartották ezt a bikák részéről, azt vizionálták, hogy az energiaitalosok visszazuhannak a középmezőnybe a gyenge és megbízhatatlan japán motorral. A téli szünetben már pedzegették, hogy a Honda komoly előrelépéssel jelentkezett és Ausztráliában ezt alá is támasztották. Az erőforrás megbízhatónak és gyorsnak bizonyult, bár a japánok egyelőre a dobogós hely ellenére sem teljesen elégedettek, mivel érzik, hogy továbbra is van némi lemaradás a Ferrari-Mercedes páros mögött. Tovább folytatják az erőteljes fejlesztési ütemet.
Dr. Helmut Marko szerint már idén is kiváló reményeik lehetnek. „Ebben az évben visszatérünk arra a helyre, hogy harcban lehessünk a világbajnokságért. Nemrég még azt vágták a fejemhez, hogy hülye vagyok, hogy aláírtam a Hondával. Ehhez képest, ahogy az leggyakrabban lenni szokott, nekem lett igazam” – dicsérte saját csapata döntését a főtanácsadó a La Gazzetta dello Sport című lapban.
Mi a legnagyobb előny a Red Bull számára a kedvezőbb pénzügyeken kívül abban, hogy nem a Renault partnercsapataként, hanem a Honda gyári istállójaként versenyeznek idén? „Végre a legideálisabb autót tervezhetjük meg. Már jócskán az ideális határidő előtt leülhettek a mérnökök közösen együtt dolgozva, hogyan csiszolják össze a karosszériát és a motort, milyen legyen a hűtés. A korábbi években készen kaptunk egy motort a Renault-tól és nekünk kellett mindenben ehhez igazítani az autót” – mutatott rá Marko.
A főtanácsadó további, folyamatos javulást jósol. „Eddig a Honda mindenben tartotta magát az ígéretéhez. Hamarosan újabb fejlesztéseket kapunk, ami még bizakodóbbá tesz. A szezon során utolérjük a Mercedest és a Ferrarit.” Valóban jó esélyünk van idén egy szoros, hármas küzdelemre? A legutóbbi hírek szerint egyébként a Renault-motor is nagyot fejlődött a téli szünet során.