„Ötéves tervének” megvalósításán fáradozik az F1-be gyári alakulatként 2016-ban visszatért Renault, hogy annak végeztével, legkésőbb a 2021-es nagy szabályváltozások évében már teljes értékű élcsapatként beszéljen róla a világ. Idénre újabb fontos lépéseket tettek az építkezésben, hiszen megszerezték versenyzőnek Daniel Ricciardót, a csapat létszámát pedig az Enstone-ban és Viryben található bázison együttvéve nagyjából 1200 főre duzzasztották.
Ennek ellenére pesszimista Abiteboul, miután olyan folyamatokat lát kibontakozni a célkeresztbe vett élcsapatoknál, amelyek leutánzásához a Renault-nak nem fűlik a foga.
„Immár rendelkezünk azzal az állománnyal, amit elterveztünk. Azzal viszont annak idején nem számoltunk, hogy egyes csapatok, elsősorban a Ferrari és a Mercedes milyen őrült fegyverkezési versenybe kezdenek, ugyanis tovább növelték a csapatuk létszámát olyan szintre, amivel mi már nem tudunk és nem is akarunk versengeni. Amit ők művelnek, az már szinte egy másik sport, egy másik univerzum” – mutatott rá az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva.
A Renault számára egy másik aggasztó látvány a csapatok összefonódása, amit a Red Bull és a Toro Rosso kezdett el annak idején, mára azonban már a Ferrari és a Mercedes is rendelkezik olyan „fiókcsapatokkal”, amelyekkel technikai együttműködésben állnak.
„A Haas olyan precedenst teremtett, ahonnan már nehéz lesz visszatáncolni” – utalt Abiteboul arra, hogy az amerikai istálló érkezésekor az FIA olyan technikai elemek adásvételét is lehetővé tette a csapatok között, amelyekre korábban nem volt lehetőség. „Én már úgy tekintek a Formula-1-re, hogy volt a Haas előtti és a Haas utáni éra. Ez talán örökre megváltoztatta a sportot, hiszen a tíz csapatból mára valójában négy-öt lett. Erre nem gondoltunk a stratégiánk felállításakor. Hamarosan eljön az az időszak, amikor az már nem is fog tudni nyerni, akinek nincs egy B csapata. Mielőtt legyőzhetnénk a Ferrarit, előbb le kell győznünk a Haast, így pedig egyre nehezebb lesz pénzdíjhoz és szponzorokhoz jutni.”
„Komoly veszélyt látunk ebben a helyzetben, ami nemcsak a Renault számára jelent problémát, hanem mindenkinek, aki nem engedheti meg magának ezt a modellt. Nem tudom, hogyan állíthatnánk le ezt a fegyverkezési versenyt, aminek ezek a szatellitcsapatok is a részévé váltak. Remélem, az FIA is meglátja a helyzet súlyosságát, mert nem akarunk egy ilyen Formula-1 részei lenni.”
A Renault vezetője szerint a kisebb csapatokkal együttműködő és csillagászati összegeket költő alakulatok helyzetét az sem fogja rontani, ha 2021-től érvénybe lépne a tervezett költséglimit, sőt:
„Szerintem inkább ennek az ellenkezője fog történni” – kezdi magyarázatát Abiteboul. „Ha kevesebb pénzzel gazdálkodhatunk, ők megtehetik majd azt, hogy az egyik csapat az aerodinamikára, a másik pedig a karosszériára koncentrál. Elképesztő szövetségek jöhetnek így létre. Aki pedig önállóan dolgozik, mint mi, annak semmi esélye nem lesz.”
Idén a Renault a gyári formáció mellett már csak egyetlen istállót lát el motorral, a McLarent – ezzel a nagy múltú, szintén az élmezőnybe visszavágyó istállóval azonban aligha lehetne ilyen alá-fölérendeltséget kialakítani, és nem is vágynak rá Abiteboul szerint:
„Azért nem, mert egyenlőek vagyunk. Melyikünk lenne a király, és melyikünk a szolga? Lehet, hogy egy ponton majd együtt kell működnünk a McLarennel, de a mi szövetségünk sohasem érheti el azt a szintet, amit a Ferrari a Haasszal, a Mercedes a Racing Pointtal és a Red Bull a Toro Rossóval tart fenn.”