A barcelonai kétszer négy napig tartó felkészülés során a Ferrari végig remek tempót diktált, ugyanakkor akadtak figyelmeztető jelek is, leginkább a versenyautó megbízhatóságával kapcsolatban. A három topcsapat mindegyikénél történt valami negatívum, gondoljunk Bottas kigyulladó Mercedesére, a Red Bull váltógondjaira, de az olaszok vörös rakétája sem működött éppen hibátlanul.
A múlt héten Mattia Binotto csapatfőnök úgy fogalmazott, hogy összességében szeretné megbízhatóbbnak látni a gépet. Azt is visszautasította, hogy a vörösök lennének a legerősebbek, szerinte ez nem így van (egyelőre). Marc Surer, jelenleg szakértőként dolgozó egykori F1-es pilóta úgy véli, nem a levegőbe beszélt a csapatfőnök, jócskán van benne igazságtartalom.
„A tesztelés folyamán különböző problémákkal kellett megküzdeniük (a Ferrarinál). Ez kíváncsivá tesz. Ha egy istállónál egyetlen gond merül fel, könnyen meg lehet oldani. Amennyiben több különböző probléma üti fel fejét, az már sokkal nehezebb ügy” – nyilatkozta Surer a német Sport1 televíziónak adott interjújában.
A svájci szakértőnek erős sejtése is van arról, mi lehet a baj. „Úgy gondolom, valamit tenniük kell az autó túlmelegedésével. A Ferrarinak nagyon keskeny a hátulja, kevés levegőt kap, ráadásul a légbeömlő nyílása is felettébb kicsi. Az előnyük is feltűnően csökkent a második hétre. A teszt kezdetén még fél másodpercre becsülhettük, ebből az utolsó napokra egy-két tized maradt, de így is ők maradtak elől” – fogalmazott Surer.
Vettel nemrég úgy nyilatkozott, hogy a Ferrari tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy győzzön. Csak remélhetik, hogy ebbe az is beletartozik, hogy az autó ismét megbízhatóvá váljon. Emlékezzünk, a tavalyi esztendőben Sebastian Vettel alatt egyszer sem adta meg magát a Ferrari.