DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Lowe tagadja, hogy kirúghatják

A sikerhullám tetején igazolt át a Mercedestől a Williamshez Paddy Lowe, ám az új technikai igazgató vezetése alatt sosem látott mélyrepülésben eddig az istálló. Veszélyben lehet az állása?

2014 és 2016 között gyakorlatilag valós ellenfél nélkül gyűjtögette szorgalmasan a futamgyőzelmeket és a világbajnoki címeket a Mercedes gyári istállója, többek között Paddy Lowe technikai igazgató irányítása alatt. Új kihívásra vágyva 2016 végén elfogadta a Williams ajánlatát, hogy állítsa meg a gárda lecsúszását és vezesse vissza az élmezőnybe.

2017 sem egészen úgy sikerült, ahogy tervezték, de az FW40-es még legalább rendszeres pontszerzőnek mondhatta magát egy bravúros dobogós helyezéssel megspékelve. Sokat vártak a tavalyi évtől, amely azonban teljes bukást eredményezett, mivel az FW41 egy alapjaiban elhibázott konstrukciónak bizonyult és az erős Mercedes-motor ellenére mindössze kétszer végzett pontszerző helyen, a grove-iak messze lemaradva végeztek a tabella utolsó helyén.

Az idei évre felemelkedést ígértek, de egyelőre a valóság egészen mást mutat, érthetetlen hiba miatt két és fél napos késéssel kezdték meg a tesztelést Barcelonában és utána teljesen utolsók maradtak a tempó tekintetében is. A sajtóban már felröppent a pletyka, hogy az újabb égés most már Paddy Lowe bukását és menesztését eredményezi, az érintett azonban nem is foglalkozik ilyen információkkal.

Az év elején nem sok jóra számít Russell és Kubica sem


„Nem fordítok figyelmet arra, miket beszélnek a médiában. Nagyon keményen dolgozom és jócskán van is teendőnk a közeljövőben. Csapatként azonban jól működünk (a nehézségek ellenére)” – idézi Lowe-t a Gpfans.com szakportál.

Akkor mi volt a probléma, ami a súlyos késlekedést és hátrányt okozta? „Nagyon bonyolult, nem is tudom egyszerűen elmagyarázni. Számos faktor vezetett a késéshez, azt mondhatom, hogy a jelenlegi Formula-1-es autók komplexitása balul sült el számunkra.”

„Nem mi vagyunk a világon az első csapat, amelyik nem készül el az új autóval az első tesztnapokra, tanulunk belőle és jövőre már jobban végezzük az időzítést. Két versenyautóval és megfelelő tartalék alkatrészekkel érkezünk majd Ausztráliába. Úgy térünk vissza, mintha mi sem történt volna” – tette hozzá Lowe.

Lowe mondatai kissé ellentétben állnak ahhoz képest, amit két pilótája, Robert Kubica és George Russell nyilatkozott a napokban. Kubica egyértelműen érzi, hogy nem készült(ek) fel megfelelően a szezonnyitóra, Russell pedig nyíltan kimondta, hogy jelenleg kétségtelenül ők a leglassabbak a mezőnyben. Változik a világ, 1992-ben ugyanez a csapat még egy "véletlenül" pályára küldött autóval verte végig a teljes mezőnyt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: