Visszautasítja azokat a pletykákat az olasz gumiszállító, miszerint bizonyos csapatoknak azért kellett korlátozniuk saját megtett köreiket a barcelonai kéthetes tesztelésen, mivel túl hamar elfogytak az abroncsok. A Pirelli viszont évek óta nem változtatott azon, hogy az egyes istállók mennyi gumival gazdálkodhatnak.
2016-ban változott a szabály, az évadot megelőző tesztek száma ekkor csökkent háromról kettőre (kétszer négy napot jelent ez), de a megállapodás szerint a Pirelli évek óta minden résztvevő istállónak negyven szett gumit biztosít összesen, ezt használhatják fel az adott nyolc nap során.
Az előző évekhez képest akkor miért bizonyulhatott kevésnek ez a negyven garnitúra? Mario Isola magyarázata szerint a korábban tapasztaltakhoz képest szinte tökéletes időjárási körülmények, valamint az autók nagyot javuló megbízhatósága a legfőbb oka annak, hogy jobban be kellett osztani a gumikat. Az esőgumik is megváltoztak, de mivel végig száraz idő volt, ezeket ki sem tudták próbálni.
„Hallottam néhány megjegyzést és pletykát arról, hogy néhány csapat nem elégedett azzal a mennyiségű abronccsal, amit a tesztelésen felhasználhat. Részarányosan tíz évvel ezelőtt is ennyi szett gumit kaptak a csapatok és nem volt probléma” – idézi Mario Isolát az f1i.com szakportál.
„A különbség abból adódhatott, hogy ebben az évben az időjárási feltételek remekül alakultak, az autók pedig sokkal megbízhatóbbak lettek, így minden gárdának lehetősége volt, hogy jóval többet töltsön a pályán, mint a korábbi években. De így sem gondolnám, hogy a szállított gumik mennyisége ne lenne elegendő.”
Ebben az évben a száguldó cirkusz tíz csapata összeadva nagyjából 40 700 kilométernyi tesztelést végzett el Barcelonában, 3200 kilométerrel többet, mint tavaly, pedig a Williams az első két és fél napot teljesen kihagyta. Az sem mindegy a gumikopás tekintetében, hogy valaki versenyszimulációt végez, vagy az időmérőre készül.
„Gondoljunk bele, ha valaki sokat foglalkozik a versenyszimulációkkal, akkor rengeteg kilométert tesz meg ugyanazzal a gumiszettel. Nyilván gyorsabban fogy, ha egy csapat sok kvalifikációs gyakorlatot végez, de őszintén szólva, nem hiszem, hogy kifogytak volna a készletekből” – tette hozzá a Pirelli F1-es főnöke.