Az első barcelonai teszthét négy napja után általános véleménnyé vált, hogy a Ferrari építette a legjobb autót a tél folyamán, minden gumin, minden üzemanyagszinttel, minden helyzetben az olaszok gépe tűnt a legstabilabbnak, legkönnyebben kezelhetőbbnek, vagyis minden bizonnyal ők találtak bele legjobban az új első szárnyba - amely egészen más koncepció alapján készült, mint a nagy rivális Mercedesé. Toto Wolff meg is kapta a kérdést, hogy ha így marad a helyzet, lemásolják-e a Ferrari megoldását...
"Nyitottnak kell lennünk mindenre" - fogalmazott Wolff a Petronas egyik eseményén. "Nekünk mindig elég eltérő filozófiánk volt, mint több más csapatnak, hosszabb autót építettünk náluk, sosem volt komolyabb rake-ünk. Nem azért, mert úgy hittük, hogy a mi koncepciónk minden szempontból jobb, de abban hittünk, hogy az egész csomagunk így a legjobb" - magyarázta.
"A szabályváltozásokkal nyitottnak kell lennünk arra, amit a többiek csináltak és ha valami jobban működik, akkor mindenki megnézi és kipróbálja. Vannak azonban dolgok, amiket nem lehet egyik napról a másikra megtenni. Ha az autó aerodinamikai koncepciójának megváltoztatásán gondolkodunk, akkor nem napokról, vagy hetekről, hanem hónapokról beszélünk" - tette hozzá a Mercedes vezére.
Ezzel kapcsolatban Nick Chester, a Renault technikai igazgatója is egyetért vele. "Ha úgy döntenénk, hogy rossz oldalon vagyunk és egy teljesen más koncepcióra váltunk az első szárnnyal kapcsolatban, az nem lenne könnyű. Több hónapig kell fejleszteni és dolgozni rajta, szóval nem egyszerű, főleg nem a skála egyik széléről a másikra való váltás" - mondta Chester.
Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója sem állít mást, csak más szemszögből közelít. "Az olyan csapatok, mint a Mercedes már régóta a saját filozófiájuk szerint dolgoznak. Kiálltak amellett, hogy eltérőek és nyertek öt bajnoki címet. Szóval mindig van másik filozófia, ezt bizonyították az évek alatt. Szóval lehetnek eltérő megközelítések, amelyek egyformán versenyképesek."