A téli szünetben nagy erővel ment az üzengetés a korábbi partnerek (a Renault és a Red Bull) között, az első tesztnapon most már a pályán is bizonyítani kellett. A párharc első menete mondhatni döntetlennel végződött, mivel a Honda-erőforrás Max Verstappen és Danyiil Kvjat autójában is hibátlanul működött, a McLaren-Renault pedig egyszer megállt, ugyanakkor Carlos Sainz autózta a második legjobb időt. A gyári Renault-k viszont a lista legalján végeztek (Hülkenberg és Ricciardo megosztotta az első napi feladatokat).
Ez volt az első alkalom, hogy a hibrid-Honda két különböző csapattal körözhetett a pályán és minden simán is alakult mind a Toro Rossónál, mind az anyacsapatnál. A Honda hivatalos weboldalának közlése szerint az első napon leginkább a rendszerellenőrzésekkel törődtek a motor és az aerodinamika terén is. Max Verstappen 128 kört pakolt a Red Bullba, ezzel a negyedik leggyorsabb időt érte el. A fiókcsapatnál Danyiil Kvjat ült a volánnál, aki hatodikként végzett, összesen 77 kört megtéve a spanyol pályán.
A japán gyártó részéről egyelőre nincs elbizakodottság, de jelenleg minden simán megy, van ok a bizakodásra, a jelek szerint nem a levegőbe beszéltek, amikor a fejlődést emlegették. „A hétfői napon leginkább az alapvető funkciókat vizsgáltuk a 2019-es specifikációjú erőforrásnál. Ami a motort illeti, teljesen problémamentes napon vagyunk túl, ami mindenképpen nagy pozitívumot jelent a teszt kezdetén” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Hivatalosan most először gurultunk pályára a Red Bull-lal, keményen dolgoztunk a téli szünetben, a mérnökök közti kommunikáció és együttműködés remekül és simán alakult. A Toro Rossóval már második éve dolgozunk együtt, munkamódszereinket magasabb szintre sikerült emelnünk, a szezon során ez még tovább javulhat. Reméljük, megmarad ez a kezdeti lendület a maradék hét tesztnapon át is” – tekintett előre a japán szakember.
Mindenképpen pozitívan indult a hondás csapatok számára a tesztidőszak, voltak olyan évek (leginkább 2015 és 2017), amikor négy tesztnap alatt összesen nem sikerült kétszáz környi adatot gyűjteni, most pedig már az első napon összehozta ezt a mennyiséget a két energiaitalos istálló. A gyorsaságra pedig igazán még rá sem feküdtek. A következő napokban okosabbak leszünk, meddig juthatnak közös erővel.