Nem győzi dicsérni a Formula-1-es Red Bull csapatfőnöke az alakulat új motorpartnerét, a Hondát. Christian Horner állítása szerint a japánokénál átgondoltabban szerelt erőforrással még sosem volt dolga a csapat mérnökeinek, ennek köszönhető pedig hihetetlenül szorosra építhették az RB15 motorterét.
„Összességében az erő az egyik legfontosabb tényező, de azt kell mondjam, hogy eddig valószínűleg ez az erőforrás illeszkedett legjobban a karosszériánkba. Annyira kompakt, felér egy műremekkel – mintha egy svájci órát szereltünk volna be az autó hátuljába. Nagyszerű munkát végzett az egész mérnökcsapat, beleértve a Hondát is” – nyilatkozta a csapatfőnök az előszezoni teszt első napján Barcelonában.
Horner egy igazi szövetségként írta le a márka japánokkal való együttműködését, amelyhez foghatót tizenkét éves fennállásuk óta még nem tapasztaltak. „Eddig minden lenyűgözött, amit láttam. Ez az első alkalom a gyár történetében, hogy négy komplett motorral dolgozzon, ilyen eddig még nem történt” – vette számításba a Toro Rosso F1-ben eltöltött éveit is.
A Toro Rosso tavalyi, első Hondás évét nézve Hornerék idén számíthatnak egy-két extra motorcserére, ám a Red Bull a renault-s évek során ezt már megszokhatta, így Horner szerint egyszerűen csak jól kell tudniuk időzíteni. „Tavaly, azt hiszem Oroszországban láthattuk, hogy Max [Verstappen] a hatodik körre visszakapaszkodott a top ötbe, szóval ha jól időzítünk, és ez a fejlesztéseket is elősegíti, akkor így tompíthatjuk a fájdalmat. A téli időszakuk azonban jól sikerült, egyértelmű, hogy faragtak a hátrányukon” – tette hozzá.