A Red Bullnál több fontos változás is végbe ment 2019-re, és nem biztos, hogy rövid távon ezek előrelendítik a csapatot az erősorrendben. Pilótapárosuk a mezőny legfiatalabbjává vált azáltal, hogy a 21 éves Max Verstappenhez a Daniel Ricciardo távozása okán a Toro Rossótól előléptetett 23 éves Pierre Gasly csatlakozott. Amitől viszont még komolyabb hatás várható, az a motorváltás: a Renault-val való, 12 szezonon át tartó partnerség végeztével idén már a Honda fogja meghajtani az energiaitalos csapat autóit, akiktől egyrészt minden korábbinál komolyabb gyári támogatásban részesülnek, másrészt viszont a 2015-ös visszatérése óta elég megbízhatatlan és sok kritikát kapó Honda idei ereje mindenki számára nagy kérdőjel lesz.
A tesztek előtt a lehető legjobban titkolózni próbáló csapatoktól szokatlan, hogy ketten ugyanazon a napon és ugyanazon a pályán leplezzék le az autójukat, márpedig a Red Bull mellett a Mercedes is Silverstone-ban tartózkodik. Nem közösködnek azonban, a nagydíjpályából ugyanis két kisebb vonalvezetés alakítható ki, így a különálló hurkokat használva tették meg bejáratóköreiket.
Kettőjük közül egyértelműen a Red Bullnak sikerült jobban magára irányítania a rivaldafényt, amihez elég volt olyan árnyalatúra festeniük az autót, ami a csapat múltját ismerve egészen újszerű. Minden eddiginél sötétebb alapszínével és piros felirataival inkább a korábbi Toro Rossókat idézi. A csapat azonban közleményében "egyszeri festésnek" nevezte az új külalakot, ami akár azt is jelentheti, hogy csak a tesztek alatt fogják ezt használni, mielőtt a véglegesre váltanak - nem lenne ez újdonság a Red Bulltól, az elmúlt években is műveltek már hasonlót.
Kuriózum, hogy a modell orrán két nagy autógyár logója is megtalálható: a Hondáé mellett az Aston Martiné is, amely céggel pár éve már szintén szoros, de az autó belsőségeire nem kiterjedő együttműködést ápol a csapat.