Két szempontból is némi hátrányt szenved a Renault a fő riválisokhoz képest. Egyrészt a Ferrarival és a Red Bull-lal ellentétben nem rendelkeznek fiókcsapattal, másrészt tizenkét évnyi közös munkát követően az energiaitalosok kiszálltak a szövetségből és az idei szezontól inkább a Hondával szerződtek, aminek köszönhetően gyári istállóvá váltak.
Bár az utóbbi években látványosan megromlott a viszony a felek között, a francia gyártó egészen biztosan megérzi a Red Bull hiányát, mivel hiába látott el rendre három istállót is a Renault motorokkal, kizárólag a bikák voltak képesek futamot nyerni (sőt, akár dobogós helyezést is elérni) velük.
A Red Bull és a Toro Rosso közötti szoros kötelék a kezdetektől nyilvánvaló, ez idén még inkább kicsúcsosodhat, mivel mindkét gárdának a Honda a motorszállítója, a Toro Rosso pedig az idei évre az anyacsapat több alkatrészét is (például a teljes hátsó és bizonyos mértékben az első felfüggesztését) készen megkapja. Márpedig karosszéria szempontból többnyire nehéz kivetnivalót találni Adrian Newey mestermunkáiban.
A Ferrari és az Alfa Romeo közti együttműködés is hasonlóan szoros, de a Renault főtanácsadója, Alain Prost nem érzi, hogy hátrányuk származna abból, hogy a franciáknak nincs ilyen partnerük. „Nem hiszem, hogy ez probléma lenne. Sokkal inkább szól a pilótákról. A Toro Rossónak és a Red Bullnak olyan emberei voltak, mint Vettel, Ricciardo, Verstappen, inkább ez okozta a hátrányt. Úgy látom, nem a gyári, hanem a fiókcsapat számára előnyös egy ilyen együttműködés, mint például a Haas, vagy az Alfa Romeo” – fogalmazott Alain Prost az Ouest France című lapban.
„A Renault-nál nem erre összpontosítunk. Megvan a saját identitásunk, van egy remek összehasonlítási alapunk, a McLaren, amely ugyanazzal az erőforrással versenyez, mint mi, reméljük, hamarosan ismét felzárkózik. Hogy legyőzhetjük-e idén a Red Bullt? Ez legalább olyan mértékben függ tőlünk, mint tőlük.”
„Ami a karosszériát illeti, nem hinném, hogy felérhetünk még az ő szintjükre, de ha a motort nézzük, nem félek. Ha gyorsak lesznek, de megbízhatatlanok, meglátjuk, hogy alakul az év. Mi azt tűztük ki célul, hogy a legjobbakhoz kerüljünk jóval közelebb, céljaink nem merülnek ki abban, hogy pusztán a Red Bullra összpontosítsunk.”
„Nem problémázunk azon, hogy zátonyra futott az eddigi együttműködésünk velük. Azon hármas egyik tagjának tekintjük őket, akiket utol kell érnünk” – tekintett előre Prost. A Renault számára mindenképpen jól jöhet, hogy a Red Bull-Honda már az idény kezdete előtt két ízben is előre betervezi a rajtbüntetést. Ugyanakkor ez csak egy szoros csatában számíthat igazán, ehhez pedig a Renault-nak is szintet kell lépnie.