A jelenlegi Concorde Egyezmény 2020 decemberében lejár és egyelőre a Liberty Media és a csapatok részéről nem született újabb egyezség. 2021-től komoly szabályváltozások következhetnek a száguldó cirkuszban, ami érint(het)i a motorokat és a költségvetés maximalizálását is.
Tavaly a Ferrari is többször hangoztatta, hogy ha a feltételek nem olyanok lesznek a Formula-1-ben, ami számukra megfelelő, akkor elhagyják a sorozatot. Bizonytalan még az energiaitalos istállók maradása is, a főtanácsadó elismerte, hogy a Honda nagyban befolyásolhatja a csapat jövőjét a maradás, illetve távozás tekintetében.
„Ebben a pillanatban még nem hoztunk döntést arról, mit teszünk 2020 után. Nincsenek szabályok, nincs megegyezés például a kereskedelmi jogokról, igazából semmi nincs. Hasonló a hozzáállásunk a kérdéshez, mint a Hondának” – nyilatkozta Dr. Helmut Marko az Auto Motor und Sport című lapnak.
„Reméljük, hogy végül minden tisztázódik és ha a Honda is úgy határoz, hogy marad 2020 után is, minden mást biztosítani fogunk a részvételhez. A hozzáállásunk némileg változott. Korábban mindig is elleneztük a hibrid-erőforrásokat, de a Honda nagyon szeretné ezzel a típussal folytatni. Megváltozott a véleményünk, mivel már a Honda a szállítónk.”
„Tizennégy év után először lehetünk gyári istálló, ami természetesen egészen más szituációt teremt számunkra” – utalt a japánokkal kötött szövetségre Marko. A végső elhatározásban pedig egyértelműen nagy szerepe lehet annak, hogy a Red Bull megfelelően versenyképes lesz-e új partnerével.