DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Red Bull: Hogy miért lesz más a Hondával?

Christian Horner szerint ők inkább a folyamatos fejlődésre szavaznának a Honda-motorokkal kapcsolatban akkor is, ha ebből adódóan büntetéseket kapnak majd.

Továbbra is bizakodó az induló Honda-projekttel kapcsolatban a Red Bull, ugyan Max Verstappen nemrég arról beszélt, hogy bár az autó a szimulátorban jónak tűnik, de nem hiszi, hogy a nyers erőt tekintve felzárkóznak a két élcsapathoz, Chrisian Horner pozititívan nyilatkozott a japánok erőforrásáról - a csapatfőnök szerint egyértelmű az előrelépés.

"Erős telük volt" - mondta Horner a Red Bull egyik eseményén a Hondával kapcsolatban. "A Red Bull Technology most már tizenkét hónapja dolgozik együtt a Hondával, miután sebességváltót és hajtásláncot szállított a Toro Rossónak. Szóval láttuk a színfalak mögött zajló fejlődésüket, jó ütemben haladnak előre."

00218010_147



"A szabályok stabilitása segít nekik. Belevágtak egy koncepcióba és a Formula-1-be való visszatérésük óta először, ezt most folytatni tudják egyik évről a másikra, nem kezdenek újra egy teljesen üres papírlappal. Persze minden azon múlik majd, hogy a többiek mit csináltak, de önmagukhoz képest fejlődést mutatnak" - magyarázta.

Mark Webber szerint a Honda számára nem is a teljesítmény, hanem a megbízhatóság lesz majd a legnagyobb kérdés és ezzel természetesen Horner is egyetért. "Az egyértelmű, hogy óriási kihívás lesz a 21 futamot három motorral teljesíteni, de mi inkább látnánk folyamatos fejlődést és javulást még akkor is, ha ez egy-két büntetéssel jár. Tavaly is láttuk, hogy a megfelelő pályán minimalizálni lehet ezeknek a büntetéseknek a hatását. Szóval amíg jó irányba haladunk, addig nagyon sok az optimizmus a csapatban, a gyárban, nagy az izgalom, hogy egy új partnerrel dolgozunk."

És hogy mitől lesz más ez a kapcsolat, mint az, ami a Renault-val tönkrement? "Velük sokkal inkább beszállítói kapcsolatban voltunk, ahol első osztályra szóló jegyért fizettünk, de nem oda szóló jegyet kaptunk. A legtöbb frusztráció ebből adódott és a Renault menedzsmentje más volt, mint a kapcsolat elején. A Hondával viszont igazi technikai partneri kapcsolatunk van, sokkal inkább közös a felelősség."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: