DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Ricciardo csalódott volt a Ferrari és a Mercedes elutasítása miatt

A tavalyi évet kiemelkedően jól kezdte Daniel Ricciardo, ezért arra számított, hogy ajánlatot kap a két topcsapattól. Csalódottan kellett tudomásul vennie, hogy erre hiába vár, ezért másfelé keresgélt.

2018 első harmada Daniel Ricciardo szárnyalásáról szólt, miközben nagy tehetségnek tartott társa, Max Verstappen csak esett-kelt az első hat versenyhétvégén. A holland mindenhol elkövetett kisebb vagy nagyobb hibákat, miközben az ausztrál kétszer is a dobogó tetejére állhatott. Ugyanúgy két futamot nyert, mint Lewis Hamilton és Sebastian Vettel.

Mivel éppen lejáró szerződéssel rendelkezett a Red Bullnál, arra a forgatókönyvre számított, hogy 2019-re a két legerősebb rivális megpróbálja megszerezni és ülést ajánl számára. Szolgálataira azonban sem a Ferrari, sem a Mercedes nem tartott igényt. Pedig éppen csúcsformát mutatott.

„Úgy éreztem, nem is tudnék ennél magasabb szintet megütni. Ha úgy vesszük, jóval többre számítottam és úgy érzem, abban az időben jól is gondoltam. Különösen az első hat verseny után. Kettőt megnyertem a hatból, pontosan annyit, mint Seb és Lewis. Mégis úgy telt el az az időszak, hogy valójában senki sem keresett meg minket” – nyilatkozta Daniel Ricciardo a Sky Sport F1-nek.

A Red Bull megtartotta volna Ricciardót, de ő menni akart


„Hogy frusztrált-e engem az érdeklődés hiánya Maranello és Brackley irányából? Őszintén megvallva, igen. Végső soron most is azt gondolom, hogy továbbra is a Mercedes és a Ferrari lesznek azok a csapatok, akiket le kell majd győzni. Talán más istállók is nyerhetnek egyszer-egyszer, de úgy vélem, az imént említett két gárda uralkodik majd a következő időszakban is.”

„A Mercedes helyzete egyedi, választottak egy utat, ami kicsit konzervatívabb, de ezt nem vitathatjuk, mivel működik. Lewis megnyerte az egyéni, a csapat pedig a konstruktőri bajnoki címet, ismét mindent kipipálhattak. A Ferrari döntése, hogy egy fiatal tehetséget igazoltak le, szintén racionális, a Red Bull is jó ideje ezt teszi” – tette hozzá Ricciardo.

A tapasztalt ausztrál végül a gyári Renault-hoz szerződött. A francia gyártónak jól jöhet, hogy egy szabálymódosítás miatt eltűnhet a „parti mód” a kvalifikációkon, mivel ez volt a Renault-erőforrások egyik leggyengébb pontja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: