DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Jöhet a nagy ugrás az Alfa Romeónak?

A hét egyik nagy híre volt, hogy a Sauber név teljesen eltűnik a Formula-1-ből, az istálló Alfa Romeo-Racing néven indul idén, a Ferrari még erősebb támogatásával. Négy Ferrari a mezőnyben?

Már 1996 végén megkezdődött a Sauber és a Ferrari hosszú távú együttműködése, ami általában mindig is túlmutatott a motorszállítói feladatkörön. Gondoljunk csak arra, hogy 1997-ben Michael Schumacher szívességből a svájciak versenyautóját is tesztelte Fioranóban, hogy minél inkább kiszűrhessék, miben tudnának javulni.

A BMW-korszak kezdetével ez a szövetség 2006-ban jó időre szünetelt, ám a német gyártó kivonulásával ismét egymásra talált a Sauber és az olasz gyártó, de egy ideig ez jóval lazább volt, mint korábban. 2017-ben úgy tűnt, a Sauber vezetése a Hondával készül hosszabb távú együttműködésre, már előzetes megállapodással is rendelkeztek.

Ekkor azonban teljes hátraarc történt, Monisha Kaltenbornt Frederic Vasseur váltotta a csapatfőnöki székben. Ekkorra a legkomolyabb anyagi nehézségek már megoldódtak, az új főnök pedig azonnal megszakította a tárgyalásokat a japán gyártóval és helyette a Ferrarival fűzte sokkal szorosabbra a szálakat. Tavaly már Alfa Romeo-Sauber néven állt rajthoz a gárda, a névadó szponzor pedig idén már teljes egészében átvette az irányítást.

A legtöbb szakember jó ideje rámutat arra, hogy a mai Formula-1-ben van a három topcsapat, illetve a velük szövetkező B-istállók. Anyagilag és a fejlődés szempontjából is jól járnak a kisebb istállók ezzel a szorosabb szövetséggel, de ezzel némileg alárendelt helyzetbe hozzák magukat (sokszor a túlélés érdekében), mivel elég nehéz elképzelni, hogy egy versenyen a Haas vagy az Alfa közvetlenül a Ferrari előtt végezzen. De Esteban Ocon sem rejtette véka alá, hogy miért engedte el olyan könnyedén Lewis Hamiltont tavaly Monacóban.

Az Alfa Romeo megtréfálhatja a három nagycsapatot?


Már az előző évtizedben elkezdődött ez a folyamat, 2006-ban a Honda egy fiókcsapatot indított Super Aguri néven, míg az akkor még nagyon fiatal Red Bull Racing felvásárolta a Minardit és ebből lett a Toro Rosso. A Mercedes leginkább a Force Indiára támaszkodhatott, ám most, hogy a sokak által csak „Stroll-csapatnak” nevezett Racing Pointnál ekkora változások álltak be, lehet, hogy éppen a németek maradnak segédcsapat nélkül a motorszállítói szerződés ellenére is (a Williams ereje egyelőre nehezen meghatározható).

A Ferrari 2016 óta szorosan maga mellett tudhatja az amerikai Haas istállót, tavaly óta pedig az Alfa Romeót is, mindkét gárda látványos fejlődést mutatott fel az évad során. Szakemberek szerint négy Ferrari lesz a mezőnyben idén, ezért is szerződött már tavaly májusban Simone Resta, az olaszok főtervezője a svájciakhoz.

Mivel a motorból is mindig megkapják a legfrissebb verziót, egyre valószínűbb, hogy az Alfa Romeo hatalmasat léphet előre a ranglistán, nem lehet véletlen a Ferrarinak megszavazott jelentősen nagyobb költségvetés sem. A Scuderia komolyan gondolja, hogy most már legyőzi a Mercedest, Kimi Raikkönen pedig vörös helyett fehérben is jóval nagyobb eséllyel veheti fel a versenyt a legjobbakkal. Könnyen elképzelhető, hogy az Alfa sokkal nagyobb erőt képvisel majd idén, mint arra korábban bárki is számított.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: