Örökre beírta magát a száguldó cirkusz aranykönyvébe a Benettonnal és a Ferrarival összesen hétszer a csúcsra jutó Michael Schumacher. Bár utolsó világbajnoki címét 2004-ben szerezte, a mai napig a Formula-1 legeredményesebb pilótája és számos rekordot tart még mindig kézben.
Pályafutása során azonban jó néhány olyan dolog is történt, amit csak kevesen tudnak. Például, hogy F1-es debütálása előtt három futam erejéig a Német Túraautó Bajnokságban is versenyzett. 1990-ben és 1991-ben állt rajthoz a Mercedes színeiben, de nem igazán övezte siker a próbálkozásait, legjobb eredménye egy tizennegyedik helyezés.
A német legenda a sportautó világbajnokságot sem kezdte túl jól, ugyanis 1990-ben, első kísérletre nem sikerült kvalifikálnia magát. Ennek oka az volt, hogy versenyzőtársával, Jochen Mass-szal minden idejüket törölték, mivel az időmérő edzésen külső segítséget vettek igénybe, ennek okán nem sikerült minősíteniük magukat a futamra.
Az 1993 és 1995 közötti időszakban mindössze egyetlen olyan esetet láthattunk, amikor Michael Schumacher célba ért és nem az első három között végzett. Az egyetlen „simlis” futamon sem saját hibából esett vissza, 1995-ben a Kanadai Nagydíjon ugyanis műszaki hiba miatt nagyjából egy teljes kört veszített, mire visszaért a bokszba és az elektronikai hibát kijavították, végül nyolcadikként tért vissza, de a hajrában végül felzárkózott az ötödik pozícióba. Ennek köszönhette pályafutása egyetlen győzelmét Jean Alesi. Minden más esetben Schumacher vagy a dobogón végzett, vagy kiesett a versenyből.
Jóval több rajongó tud arról, hogy az 1996-os Monacói Nagydíjon „két Michael Schumacher” versenyzett. David Coulthard újfejlesztésű bukósisakja ugyanis a párás körülmények között beázott és rendkívül zavaró mértékben párásodott, szerencséjére viszont az akkor még csak kétszeres világbajnok német kölcsönadhatta egyik tartaléksisakját, mivel a méret is rendben levőnek bizonyult, valamint a McLaren és a Ferrari főtámogatója is azonos volt.
Az 1997-es esztendő Schumacher és Jacques Villeneuve párviadaláról szólt. Éppen ezért komoly furcsaság, hogy abban az évben egyetlen egyszer sem álltak együtt a dobogón. Az Olasz Nagydíjat leszámítva (ahol sem a kanadai, sem a német nem fért fel a pódiumra) valamelyikük mindig pezsgőzhetett, de sohasem egyszerre mind a ketten.
Michael Schumacher nagyon komolyan vette a felkészülést 2010-es visszatérése előtt (amit egyébként menedzsere, Willi Weber kifejezetten ellenzett), de az új szabályoknak megfelelően akkor már csak nagyon korlátozott mértékben lehetett teszteléseket végezni Formula-1-es autóval. A hétszeres világbajnokot azonban óriási lelkesedés fűtötte, hogy minél jobban visszazökkenjen a versenyzésbe, ezért egy GP2-es autót tesztelt hosszasan, hogy újra visszajöjjenek a régi reflexek.
Igen kevesen tudják, hogy Michael Schumacher pályafutása során tesztelte a Ligier és a Sauber versenyautóit is, bár sosem fordult meg a fejében, hogy ezekhez a csapatokhoz igazoljon. A franciáknál azért végzett teszteket, hogy 1995 előtt (amikor is a Benetton a Ford-motorokat Renault-ra cserélte) minél inkább megszokja a francia erőforrás működését. A svájci gárdánál pedig őt kérték fel, hogy segítsen megoldani (az akkor először) Ferrari-motorokkal induló Sauber gondjait, azzal, hogy kipróbálja és igyekezzen kideríteni, mitől olyan nehezen vezethető az autó.
Michael Schumacher immáron a leghosszabb ideje birtokolja a legtöbb futamgyőzelmet szerző pilóta büszke címét. A német legenda 2001 szeptembere óta ragadta magához ezt a rekordot és egyelőre továbbra sem adta ki a kezéből, immáron lassan tizenhét és fél éve. Korábban Jackie Stewart (27 siker) valamivel több, mint tizennégy évig birtokolta ezt a címet, Alain Prost (51 győzelem) pedig valamivel kevesebb, mint tizennégy évig, éppen tőle vette át egyébként a német.
Sokan gondolják azt, hogy Schumacher bukósisakján a hét csillag a hét világbajnoki címét szimbolizálja. Valójában semmi köze nem volt ehhez, ugyanis pályafutása elejétől hét csillagot viselt a sisakja tetején (ahogy egyébként öccse Ralf, illetve fia Mick is). Egyszerűen meghökkentő véletlen, hogy éppen ennyiszer hódította el az év végi elsőséget.
A hétszeres világbajnok a Mercedesnél sosem tudta legyőzni (az összesítésben) a későbbi egyszeres bajnokot. A Mercedesnél töltött közös időszakuk során (2010 és 2012 között) Nico Rosberg mindhárom szezonban előrébb végzett, mint Michael Schumacher. Ugyanakkor ez teljes pályafutásukra mégsem igaz, mivel 2006-ban, amikor a húszéves Rosberg a Williamsnél debütált, jóval az év végi ezüstérmes Schumacher mögött végzett, viszont akkor nem versenyeztek egy istállónál.