2017 óta a pályák többségén megdőltek a körrekordok, köszönhetően a szabályok adta lehetőségek miatt átváltozott aerodinamikának. A legtöbb világbajnoki cím még biztosan Michael Schumachernél marad, ugyanis a németnek hét, Lewis Hamiltonnak öt elsősége van, legjobb esetben is csak 2020 végén taszíthatják le a 91 győzelemmel rendelkező legendát a trónról.
Egy másik mutatóban azonban vetélytársa elé kerülhet. Schumacher pályafutása során ugyanis 142 futamon keresztül állt az élen legalább egy körön át, Hamiltonnál ez a szám 129, tehát ha a huszonegy futamos szezonban legalább tizennégy olyan verseny akad, ahol a Mercedes ásza vezetné a versenyt, csúcsot döntene. Ez pedig, látva az elmúlt évek bivalyerős Mercedeseit, nem tűnik éppen nehéz feladatnak.
Egy egészen más dologban viszont a Scuderia rajongói várják az évadot. Charles Leclerc mindössze huszonegy éves múlt, így könnyedén átadhat a múltnak egy több, mint ötven éve fennálló rekordot. A belga Jacky Ickx huszonhárom évével a legfiatalabb futamgyőztese a Ferrarinak 1968 (Rouen, Franciaország) óta. Ha bármelyik versenyt megnyeri az ifjú monacói, azonnal csúcstartóvá válik.
Robert Kubica neve mellé is fontos bejegyzés kerülhet, bár neki ehhez jóval magasabb hegyet kell megmásznia a tavaly csak szenvedő Williamsszel. A Formula-1 történetében két dobogós helyezés között eltelt leghosszabb idővel ugyanis jelenleg Alexander Wurz rendelkezik, aki az 1997-es Brit és a 2005-ös San Marinói Nagydíj közötti hét év, kilenc hónap és tizenegy nap volt (igaz, Imolában fizikálisan nem állt a dobogón, ám a BAR-Hondák kizárása miatt előrelépett utólag harmadiknak). A lengyel ezt alaposan megnyújthatja, mivel utoljára a 2010-es évi Belga Nagydíjon intették le az első három hely valamelyikén, tehát legkevesebb nyolc és fél, kilenc évre nyúlna már idén is ez a rekord. Ez viszont nagyon nehéz lesz, ha a Williams nem mutat be látványos javulást.
Az eddigi „legfiatalabb dobogó” is megdőlhet idén. 2008-ban Monzában Sebastian Vettel mindenkit megdöbbentett fantasztikus győzelmével a Toro Rossóval. A pódiumon helyet foglaló három pilóta (Vettel, Heikki Kovalainen és Robert Kubica) átlagéletkora mindössze 23 év 11 hónap és 16 nap volt. Amennyiben a három topcsapatban versenyző Max Verstappen (21), Pierre Gasly (23) és Charles Leclerc (21) egyszerre állna idén dobogón, biztosan megdőlne ez a csúcs, márpedig ennek azért meglehet az esélye.