A lehető legrosszabb dolog sült ki eddig az idei új aerodinamikai szabályokból a Racing Point technikai igazgatója, Andy Green szerint. A szabályváltoztatás célja a jóval egyszerűbb és a turbulens levegőre sokkal kevésbé érzékeny első szárnyakkal az volt, hogy könnyebben tudják majd egymás követni az autók a pályán, de egyelőre nem az igazi az eredmény.
"Ez a viszonylag kis szabályváltozás nagyon jelentősen befolyásolja az autó teljesítményét és egyensúlyát" - idézi Greent az Autosport. "Ez nagy csapás és amikor néhány hónappal ezelőtt a szélcsatornába helyeztük, azt láttuk, hogy több másodperccel lassabb köröröket, valamint egy nagyon rossz egyensúllyal bíró autót kaptunk. Ez a lehető legrosszabb végkifejlet.
"Ahogy mindenki más, úgy mi is próbálunk kimászni abból a gödörből, amelybe az új szabályok miatt kerültünk. Jelentős változásokról beszélünk és ha annyira nem is súlyosak, mint ha egy teljesen új autót kellene építeni, de elég közel áll hozzá. Remélhetőleg lesznek pozitívumai is a szorosabb versenyzéssel" - magyarázta a szakember.
"Remélem, hogy tévedek, de szerintem nem látunk majd nagy különbséget az egymás mögött autózók esetében. Remélem, hogy lesznek pozitívumai ennek a rengeteg munkának, de az elemzésekben ez most elég csekélynek tűnik" - tette hozzá. Green egyébként azt is nehezményezi, hogy nagyon gyorsan kell majd hozniuk az új fejlesztéseket, nagyon meredeken kell felfelé ívelnie a teljesítménynek.
"Ez nagy kihívás, úgy képzelem, hogy az előző Force India nagyon megszenvedett volna vele" - utalt arra, hogy az anyagi gondokkal küzdő istálló most már jobb helyzetben van és gyorsabban tud fejleszteni. "Fontos szerkezeti dolgokon kell fejleszteni az év közben, ezzel gondjaink lettek volna. Most jobb a szituáció."