Nagy változások közepén jár a Red Bull és a Toro Rosso. A korábbi évek állóvizét már idén megtörte a fiókcsapat azzal, hogy tavaly ősszel szerződést kötött a Hondával. Eleinte mindenki megmosolyogta és sajnálta az istállót, azt vizionálva, hogy talán pontot sem fognak szerezni 2018-ban, erre alaposan rácáfolt a gárda, többek között a Honda javuló teljesítményének köszönhetően.
Jó ideje a faenzaiaknál dolgozott a (volt) technikai igazgató, James Key, ezért némileg váratlanul érte a közvéleményt, amikor az évad derekán a McLaren bejelentette, hogy sikerült megszerezniük a Toro Rossónál dolgozó szakembert, már csak arról folyik az egyeztetés, hogy pontosan mikortól állhat munkába Wokingban.
Az energiaitalos istállónál tovább folytatódik az átalakulás, ez pedig koncepcionális változásokkal is jár. Eddig a kiscsapat ugyanis saját maga tervezte és gyártotta a karosszéria összes elemét, igazából a motoron kívül mindent. Ebben is változás történik, a Red Bull sokkal komolyabb befolyással bír majd, többek között a sebességváltót, a teljes hátsó és részben az első felfüggesztést, valamint egyéb elemeket is az anyacsapattól kapnak.
A főtanácsadó szerint ezzel az új arculattal nem tudott azonosulni James Key. „Dietrich Mateschitz adta ki az utasítást, hogy a Red Bull és a Toro Rosso jóval szorosabb szövetségre lépjen egymással. El kell kerülnünk innentől azt, hogy a két külön csapatban a szakemberek ugyanazt a munkát végezzék el” – magyarázta Helmut Marko a Motorsport-Total szaklapnak.
„El is készítettük a tervet ennek megvalósítására. Bár még nem álltunk teljesen készen vele, James Key abszolút nem értett egyet ezzel. Végül úgy gondoltuk, hogy a legjobb megoldás, ha külön utakon folytatjuk, mintsem hogy megváltoztassuk kialakult nézeteit.”
Mivel a Red Bull mellett jövőre már a Toro Rosso versenyautójának nagy részét is Adrian Newey tervei alapján készítik, ezzel Key hosszabb időre szinte munka nélkül maradt volna, így inkább kilépett és úgy határozott, hogy elfogadja a McLaren ajánlatát.
A bikák úgy döntöttek, nem is pótolják senkivel a szakembert. „Nem is próbáljuk senkivel betölteni a technikai igazgatói posztot a Toro Rossónál. Ez a funkció ugyanis már nem fontos emellett az új elgondolás mellett, amit a Red Bull és a testvércsapat alkalmaz innentől” – tette hozzá Marko.