Óriási várakozással tekintett az idei év elé a patinás wokingi istálló, de a biztató szezonnyitót követően szinte csak kudarcokkal kellett szembesülniük. Néhány versenyhétvége után jöttek rá, hogy az MCL33 alapvetően elhibázott konstrukció, súlyos tervezési hibákkal, emiatt pedig az autó az újításokra nem, vagy rosszul reagált.
Fokozatosan csúszott is egyre lejjebb a rangsorban a McLaren, a szezon utolsó harmadában igen gyakran már a Williamsszel kellett csatáznia a sereghajtó pozíciók elkerüléséért. Zak Brown, az istálló vezére átstrukturálta a gárdát, ennek egyik eredményeképpen megszerezték a Toro Rosso korábbi technikai igazgatóját, James Keyt. Viszont ahogy a Renault-nak Marcin Budkowski esetében, a wokingiaknak is várniuk kell, mielőtt új igazolásuk munkába állhat.
A jövő évi MCL34 tervezésébe eleinte még egyáltalán nem szólhat bele, ám ez nem jelenti azt, hogy az évad közepétől, amikor (a várakozások szerint) hivatalosan is felveheti a munkát új helyén, nem lesz hatással az autó további fejlesztésére. Ettől pedig máris többet vár az istálló. Igaz, leginkább a 2020-as szezont határozhatja meg Key munkája.
„Aktív megbeszéléseket folytatunk James Key-vel kapcsolatban. Úgy jellemezném ezeket a tárgyalásokat, hogy addig folytatjuk, ameddig minden fél számára pozitív végeredménnyel nem jár” – utalt a Toro Rosso volt technikai igazgatójának jövő évi érkezésére Zak Brown.
„Előre láthatólag James jövőre éppen a megfelelő időben csatlakozhat hozzánk ahhoz, hogy már a jövő évi autó fejlesztését is segíthesse. De végső soron a 2020-as versenyautónál lesz leginkább komoly szerepe. Amint új hírekkel szolgálhatok, rögtön igyekszem megosztani, remélhetőleg ez már az évad első részében így történik” – tekintett előre a McLaren-főnök. A McLaren optimizmusát tovább növelheti, hogy a hírek szerint a Renault-motor is komoly javulást mutat majd 2019-ben.