DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Tost: A Honda jó volt, az autó kevésbé

Jó hír a Red Bull-rajongók számára, hogy a Toro Rosso csapatfőnöke elismerte, hogy az idény utolsó harmadában a Honda-motor a kívánt szinten teljesített, a fiókcsapat karosszériája kevésbé.

Bár a szezont Pierre Gasly motorhibájával zárta, 2018 alapvetően nem a japán egység meghibásodásairól szólt. A rengeteg rajtbüntetés is inkább annak volt köszönhető, hogy a faenzaiak oldalán nyáron megkapta az engedélyt a Honda, hogy szabadon kísérletezgessen újabb fejlesztéseivel, akár rajtbüntetések árán is. Így is történt, az erőforrás azonban sokat javult közben, különösen a kvalifikációs tempó tekintetében.

Az utolsó nagydíjakon viszont a Toro Rosso önerőből nemigen ért oda a pontszerző helyekre, pedig például Japánban egészen kiváló időmérő edzést teljesítettek. A csapatvezető viszont felfedte, hogy ez nem a japánokon, hanem a versenyautó gyengeségén múlott. Franz Tostnak voltak elképzelései egy évvel ezelőtt, hogy milyen lesz első közös évaduk a Hondával és egyáltalán nem is kellett csalódnia.

A Honda teljesítette az elvárásokat, kevéssel túl is szárnyalta


Az évad elején, Bahreinben Pierre Gasly egy kiemelkedően jó negyedik helyezést szerzett (a középmezőnybeli riválisokat önerőből utasította maga mögé), az utolsó nyolc helyszínen viszont összesen három pontot kapargattak össze a faenzaiak. „2018 előtt részemről semmilyen félelem nem volt, mivel már akkor láttam, hogy a Honda sokkal jobb, mint sokan gondolták tavaly” – nyilatkozta Franz Tost a Racer szaklapnak.

„Szerencsére igazam lett, amikor azt mondtam, hogy meglehetősen jó szezonunk lehet a Hondával. Természetesen ezután sem lesz könnyű, mert rengeteg vizsgálat és fejlesztés vár ránk. Az év végére a Honda tekintetében elértük a kitűzött célokat. Jelenlegi problémáinkat nem az erőforrás okozza, az autó részéről sokkal inkább vannak gondok” – mutatott rá a csapatfőnök.

Ez mindenesetre eléggé jó hír Max Verstappen és Pierre Gasly számára, mivel ha a motor erős, akkor jövőre (Adrian Newey újabb várható mesterművével aerodinamikailag is rendben lesznek a Red Bullnál) jöhet a harc a közvetlen élmezőnyben, akár a futamgyőzelmekért is. De az első néhány nagydíjat érdemes megvárni az igazi esélylatolgatással. Az pedig, hogy a két fiatal pilóta hogy fér meg majd egymás mellett, szintén kérdéses, erről korábban szintén Franz Tost beszélt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: