Öt évet húzott le az energiaitalos istállónál Daniel Ricciardo, eközben hétszeres futamgyőztessé vált. Balszerencséjére azonban pont abban az évben csatlakozott Sebastian Vettelhez, amikor a bikák leszállóágba kerültek a turbóéra beköszöntével. Az első években ugyanis a Mercedesnek senki a nyomába sem érhetett, így a hatalmas győzelmi sorozat megszakadt az osztrák csapatnál.
Néhány futamgyőzelemre azért futotta, de a Renault-erőforrás alapvetően nem vette fel a versenyt eleinte a Mercedesszel, az utóbbi két évben viszont már a Ferrarival sem. A gyenge és sokszor megbízhatatlan francia egységet így 2019-től hanyagolja a Red Bull és még nyáron bejelentették, hogy a jövő évtől a Hondával szerződnek és hosszú távra terveznek együtt.
Ricciardo már tizenkét szezont töltött úgy (a juniorszériákat is beleértve), hogy a Red Bull védőszárnyai alatt pallérozódott, ám nyáron váratlan döntést hozva elfogadta a gyári Renault ajánlatát, így a következő két évben gyári versenyző lesz. A mezőnyben két olyan pilóta is található, aki (különböző okból) távozik futamgyőztes csapatától és egy gyengébbhez csatlakozik, Daniel Ricciardo a Renault-hoz, Kimi Raikkönen pedig a Sauberhez.
Christian Horner visszaemlékezésében elárulta, hogy nem sok híja volt, hogy éppen a finn jégember üsse ki lehetséges helyéről az akkor még igen fiatal Daniel Ricciardót, de egyéb jelölt is akadt Mark Webber megüresedő helyére. „Élmény volt együtt dolgozni Daniel Ricciardóval az elmúlt öt évben. Már 2007 óta a Red Bull-lal dolgozott, remek volt látni, hogyan nő fel és hogyan fejlődik évről évre” – nyilatkozta a csapatfőnök az Express weboldalán.
„Kicsit ironikus, de először komoly dilemmában voltunk, hogy ki helyettesítse a visszavonuló Mark Webbert. Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo, de még Kimi Raikkönen is a jelöltek között volt. Nem is Daniel tempója miatt aggódtunk igazán, hanem hogy nem láttuk korábban kerék a kerék elleni csatákban, amikor a Toro Rossónál versenyzett. Utána pedig láthattuk, hogy a mezőny legjobb előzéseit ő mutatta be” – mutatott rá Horner.
Raikkönen végül a Ferrarihoz ment, Ricciardo pedig száz futamot húzott le az energiaitalosoknál, összesen hét győzelmet aratva (ebből kettőt idén). Szokatlan lesz Kimi Raikkönent fehérben, Daniel Ricciardót pedig sárga-feketében látni 2019-től.