Maurizio Arrivabene nem lelkesedik amiatt, hogy a száguldó cirkuszban ennyire elszabadult a költekezés. Amennyiben egy istálló nem tudja tartani a versenyt a kiadások tekintetében, az menthetetlenül lemarad. A szabályalkotóknak viszont végre türelmesen kellene végiggondolniuk mindent, mielőtt a 2020 utáni Formula-1-ről döntenek.
A jövő évben ismét dollármilliókat emészt majd fel a csapatok részéről az új típusú, egyszerűsített első vezetőszárnyak kifejlesztése. 2021-től viszont költségvetési sapka bevezetését tervezi a Liberty Media, amit egyes istálló támogatnak (inkább a közép- és kisebb csapatok), mások viszont ellenzik, akiknek az anyagiak nem jelentenek gondot.
Ugyanakkor túl sokáig nem lehet halogatni a fontos döntéseket, mert kifutnak az időből. „Nagyon szorít az idő, ezt önök jobban tudják, mint én. Gyorsan kell cselekednünk, közben viszont el kell kerülni azokat a lépéseket, amik károsan érintenék a vállalatot. A Ferrarira és az itt dolgozó kollégáimra gondolok, akik minket képviselnek” – nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke.
„Egyelőre nem kell kapkodni a fejlődés érdekében, hogy esetleg valami káoszt okozzunk vele. Ami jelenleg előttünk áll, hogy a jövő évre kaptunk egy új szabályozást, amivel az a szándék, hogy több előzési lehetőség legyen. Ám a pilótáink első visszajelzése szerint nagy valószínűséggel a szabály nem éri majd el célját.”
„Ennek az az eredménye, hogy megint hatalmas mennyiségű pénzt ölünk abba, hogy változtassunk az autón, hasonló lehet 2021-ben a motorfejlesztési költségekkel is. Folyamatosan a költségvetési sapkáról beszélünk, miközben azt látjuk, hogy a kiadások nemhogy csökkennének, de folyamatosan növekednek” – mutatott rá Maurizio Arrivabene.
„Kicsit meg kellene állnunk a rohanás helyett, átgondolni, mit és hogyan tegyünk, mivel a mostani döntéseink befolyásolni fogják a közelebbi és távolabbi jövőnket is” – tette hozzá az olasz szakember.