Lassan három éve már, hogy gyári istállóként tért vissza a száguldó cirkuszba a Renault, egyelőre az átütő sikerek elmaradnak, de a gárda folyamatosan fejlődési pályán van. Az első szezon látványos botladozása után tavaly a hatodik, idén pedig már a konstruktőri bajnokság negyedik pozícióját csípték el, de sem futamgyőzelem, sem dobogós hely egyelőre nem sikerült.
Óriási ugyanis a szakadék a három élcsapat (Ferrari, Mercedes, Red Bull) és az őket követő szoros középmezőny között. Nyáron komoly meglepetésre leigazolták Daniel Ricciardót 2019-től (legalább) két évre. Ricciardo élpilótának számít (bár egyesek szerint nem üti meg például a folyamatosan fejlődő Max Verstappen szintjét), most először fordul elő 2016 óta, hogy egy futamgyőztes ül a francia gyári gárda volánjánál.
A Renault ügyvezető igazgatója boldog, hogy megkaparintották maguknak Ricciardót, szerinte a hétszeres futamgyőztes a magasszintű tudásán kívül is rendelkezik valamivel, amiből eddig az istálló hiányt szenvedett.
„A nevetése és pozitív hozzáállása nagyon fontos. Úgy vélem, ez eddig hiányzott a csapaton belül. Időnként szükség lehet a gárdánál némi felfrissülésre, új energiákra. Talán éppen ez az oka annak, hogy a Red Bull nem adott engedélyt Danielnek, hogy Abu Dhabiban már tesztelhesse autónkat, mivel rögtön tippeket adhatott volna számunkra, melyik területen javíthatunk leginkább” – nyilatkozta Cyril Abiteboul.
„Ha a Red Bull tudatosan megfosztott minket ettől a lehetőségtől, az számomra azt jelzi, hogy jó irányba haladunk” – mutatott rá a francia szakember. A Renault és a Red Bull már évek óta fagyos viszonyban van egymással, aminek eredményeképp nyáron úgy döntöttek az energiaitalosok, hogy megválnak eddigi motorszállítójuktól és 2019-től a Hondával lépnek szövetségre. Külön érdekesség lesz a Renault-Red Bull párharcot figyelni jövőre.