Az eddigi leghosszabb és emiatt legmunkásabb évadán van túl idén a Formula-1 mezőnye, először fordult ugyanis elő, hogy egyetlen szezon során huszonegy nagydíjat rendezzenek a száguldó cirkuszban és 2018 úttörő lett abban is, hogy egymás utáni három hétvégén versenyeztek a pilóták nyáron.
A végeredmény azonban az elmúlt években már megszokott, Lewis Hamilton az egyéni, a Mercedes pedig a csapatvilágbajnoki címet zsebelte be. 2014 óta mindössze egyszer nem így történt, két évvel ezelőtt Nico Rosberg kiénekelte a sajtot brit csapattársa szájából, de akkor is istállón belül maradt az egyéni cím (is).
Hamilton időközben hetvenháromszoros futamgyőztes lett, ezzel mindössze csak tizennyolccal marad le Michael Schumacher megdönthetetlennek hitt rekordjától, a kilencvenegytől. Elméletileg Hamilton már jövőre utolérheti a hétszeres világbajnok legendát, de ehhez a W10-nek rendkívül dominánsnak kellene lennie.
Lewis Hamilton idén 408 ponttal zárt, ami minden idők legmagasabb pontmennyisége, amit valaha F1-es pilóta elért. Ezzel Sebastian Vettel 2013-as csúcsát adta át a múltnak (tizenegy ponttal szerzett többet, mint az akkoriban domináló német), de ne feledjük, öt évvel ezelőtt két futammal kevesebbet rendeztek egy évben, így Hamilton előnyből indult.
Még mindig egy kis Hamilton: az idényt ismét két egyértelműen különválasztható részre bonthatjuk az ötszörös világbajnok brit szempontjából. Az évad első tíz versenyéből csak hármat nyert meg (ebből is egyet csak óriási szerencsével, Bakuban), utána azonban hengerelt, a hátralevő tizenegy viadalból mindössze hármat veszített el (egy sikert Vettel, egyet Raikkönen, egyet pedig Verstappen vett el tőle), hatalmas fölény.
Összesen tizenegy diadalt aratott Hamilton, egyet Valtteri Bottas adott át neki látványosan, engedelmeskedve a csapatutasításnak. Mivel egyszer sem intette le idén elsőként a kockás zászló, 2012 óta ő lett az első Mercedes-pilóta, aki futamgyőzelem nélkül zárta az évadot (pedig Szocsin kívül Bakuban és Sanghajban is neki állt a zászló, de végül mindannyiszor veszített).
Vettel zsinórban másodszor végzett a világbajnoki összetettben ezüstérmes pozícióban, ezúttal jóval több ponttal kapott ki, mint 2017-ben. A Ferrari azonban jobban teljesített a tavalyi évhez képest, a hibridéra kezdete, azaz 2014 óta első ízben történt meg, hogy egy csapat kevesebb, mint száz egységnyivel maradjon le a bajnok Mercedestől, a Ferrari ezúttal nyolcvannéggyel maradt alul.
Három versenyző volt érdekelt az évad összes időmérőjének harmadik szakaszában is, Vettel, Raikkönen és Bottas. A finn ráadásul eddigi két Mercedesnél töltött idénye alatt sosem maradt le a Q3-ról.
Végül egy érdekesség Max Verstappenről, a fiatal holland idén rengeteget javított a rajt után, az első körökben összesen harminchárom hellyel került előrébb, pontosan annyival, mint ami a rajtszáma is.