DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Szétváltak a civakodó felek

Az első évek szinte csak a sikerekről, az utolsó öt viszont szinte csak a kudarcokról szólt a Renault és a Red Bull kapcsolatában. Tizenkét esztendő közös munka után külön utakon folytatják.

Abu Dhabiban (egy időre biztosan) utolsó közös futamát teljesítette a Red Bull-Renault formáció, bár a csapat nevében már évek óta nem szerepelt a Renault, különböző okokból. Eleinte rendkívül sikeres volt az együttműködés, ám a hibrid-turbómotorok egyelőre megugorhatatlan akadályt jelentenek a francia gyártó számára a sikerek felé vezető úton.

Oda-vissza rengeteg nyílt kritizálás történt az elmúlt években, különösen a kitűnő karosszériával rendelkező bikák elégedetlenkedtek a megbízhatatlan és a Ferrari-Mercedes pároshoz képest feltűnően lassú erőforrás miatt. Ez odáig vezetett, hogy nyáron a Red Bull (némileg váratlanul) bejelentette, hogy 2019-től a Hondával folytatja.

Horner és Abiteboul többször is szócsatát vívott a sajtóban


Utolsó közös futamuk emlékére a Renault ügyvezető igazgatója a Red Bull csapatfőnökének még ajándékot is adott… egy játékmókust, ami Horner gúnynevére, „az ingerlékeny mókusra” utal, amit a paddockban köztudottan a francia gyártó vezetői használtak az osztrák istálló vezetőjére.

„Ott volt velem a bokszutcai irányítópulton. Egy mogorva nézésű mókus, amely irritáló külsővel rendelkezik. Véget ért egy fejezet, de azonnal megkezdődik ezzel egy másik, már most nagyon izgatottan várjuk 2019-et” – tolmácsolta reményeit Christian Horner. A Renault és a Red Bull a közös munka során összesen négy egyéni és négy csapatbajnoki címet szereztek (2010 és 2013 között), 59 futamgyőzelmet arattak, 160 alkalommal álltak dobogón, 60 pole-pozíciót szereztek és hatvan a közösen elért leggyorsabb körök száma is.

„A Red Bullban olyan partnerre találtunk, amely többet kívánt volna, mint az éppen elérhető maximum. Közösen kimagasló eredményeket értünk el. A legjobbakat kívánjuk a Red Bull számára a következő időszakban is és reméljük, a pályán tovább folytathatjuk rivalizálásunkat” – búcsúzott diplomatikusan Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója.

A Honda az idényzárón egy motorhibával és egy nullázással jelentkezett, ettől függetlenül azonban az idei évben a fejlődés megkérdőjelezhetetlen. Kérdés, továbbra is ugyanolyan fejlődési pályán marad-e a japán gyártó, ahogy idén a Toro Rosso oldalán láthattuk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: