DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Renault eldönthette a 4. hely sorsát

A tavaszi menetelés után nyártól jelentősen visszaesett a francia gyári istálló, ám idei legjobb eredményüket elérve alighanem eldőlt, hogy a Renault végez a középmezőny elején 2018-ban.

Az USA Nagydíján a lehető legjobban a Renault kezére játszottak az események, tizennégy egységet gyűjtött a gyári istálló, köszönhetően Nico Hülkenberg hatodik, illetve Carlos Sainz hetedik pozíciójának. Huszonkét pontra nőtt előnyük a legfőbb rivális, Haas-Ferrarival szemben az összetettben, miközben már csak három versenyhétvége maradt hátra. Eredetileg Kevin Magnussen is szerzett volna két pontot, ám szabálytalanság miatt (Monza után ismét) kizárták a pontszerző Haas-pilótát, ami szintén a francia gyári csapatnak jó.

„Ma láthattuk a Renault legjobb eredményét, amióta a Renault-nál versenyzem, így nagyon boldog vagyok az eredmény miatt, mindenki kiváló munkát végzett az istállónál. Megmutattuk, hogy autóink versenytempója remek, nagyon versenyképesek vagyunk. Azt is megmutattuk, mennyire fontos a jó rajtpozíció és a problémamentes első kör. Még minden lehetséges, de ma óriási mennyiségű pontot szereztünk. Elégedettek lehetünk az Austinban látottakkal, de még három futam hátra van, továbbra is keményen kell dolgoznunk” – nyilatkozta Nico Hülkenberg, akit az USA Nagydíján a hatodik pozícióban intett le a kockás zászló.

A Renault némi gyengélkedés után újra feltámadt és valószínűleg eldöntötte a negyedik hely sorsát


„Összességében boldoggá tesz, ahogy ez a hétvége végződött, kitűnő eredmény ez a csapat számára és erre már nagy szükségünk volt. Hatodik és hetedik helyünknek köszönhetően fontos pontokat szereztünk, ez pedig a csapat erőfeszítéseinek érdeme. Remek rajtot vettem, három autót is megelőztem az első kanyarig. Bár kicsit szélesre kellett vennem, így Esteban (Ocon) vissza tudott elém jönni” – emlékezett vissza Carlos Sainz.

„Később sikerült őt újra megelőznöm a hatos kanyarban a külső íven, tiszta előzés volt, így nem értem (ötmásodperces) büntetésemet. Utána már minden a gumikímélésről és az üzemanyag-spórolásról szólt. Nagyon elégedett vagyok a hetedik helyemmel, jó látni, hogy a csapat kemény erőfeszítései kifizetődtek ezen a hétvégén” – fogalmazott a hetedik helyen végzett spanyol.

A Renault ügyvezető igazgatója a csapat és a motorszállítóként mutatott teljesítmény miatt is elégedetten dőlhetett hátra. (Bár a hírek szerint Daniel Ricciardo kiesése ismét a Renault lelkén szárad.) „Ma megmutattuk, mit is érhetünk el, ha mindent megfelelően a helyére rakunk. A hétvége nem volt egyszerű, leginkább a pályaviszonyok folyamatos változása miatt, de Nico és Carlos is erős tempóval jelentkezett, ez pedig a megérdemelt végeredményt hozta” – dicsérte csapatát Cyril Abiteboul.

„A mostani eredmény sokkal jobb helyzetbe hozott minket az összetett szempontjából az utolsó három versenyhétvégére, jóval magabiztosabbak lehetünk. Max Verstappennek is gratulálunk, hogy a mezőny végéről rajtolva végzett a második helyen, mindössze 1,2 másodperccel a győztes mögött áthaladva a célvonalon” – tette hozzá a francia szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: